Livsfarliga miniskyltar

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Tur att poliskåren har största fokus på detta just nu, dessa små och elaka skyltar är ett gissel i trafiken, varje år så skadas tusentals pga detta, tur att man fokuserar på viktiga saker och prioriterar detta :rolleyes:

Låter som att nån e grining på en myndighet som just gett böter åt en användare av för små reg skyltar.. :rolleyes:

Optimalt skrev:
Låter som att nån e grining på en myndighet som just gett böter åt en användare av för små reg skyltar.. :rolleyes:
Kunde inte ha sagt det bättre själv....

Re: Re: Livsfarliga miniskyltar

ducati748rs skrev:
Micke vad har du nu gjort säger nog frugan!!! :hej
Inte jag denna gång, ett par polare som råkade ut för detta :(
Man silar mygg och sväljer kameler, små nummerskyltar har ingenting med trafiksäkerhet att göra, polisen ska aktivt åtgärda/förebygga sådant som utgör trafikfara, fortkörning, vårdslöshet i trafik och annat som kan vara farligt, hur f-n kan man bötfälla 4 st Glidare med miniskyltar :confused:

Re: Re: Re: Livsfarliga miniskyltar

GSXR1100R skrev:
Inte jag denna gång, ett par polare som råkade ut för detta :(
Man silar mygg och sväljer kameler, små nummerskyltar har ingenting med trafiksäkerhet att göra, polisen ska aktivt åtgärda/förebygga sådant som utgör trafikfara, fortkörning, vårdslöshet i trafik och annat som kan vara farligt, hur f-n kan man bötfälla 4 st Glidare med miniskyltar :confused:

Antagligen för att den polisen föredrar sporthojar och kunde inte hitta något annat olagligt på glidarhojarna...

Håller med förövrigt. Vad man får böter för verkar mest bero på polismannens/kvinnans dagsform. Vilket är lite dumt.

Originalnummerplåtar med instansade chassinummer är bla till för att Polis mfl lätt ska kunna avslöja falskskyltade fordon, så jag gissar att det finns en tanke bakom att det är myndigheterna och inte vi själva som tillverkar nummerplåtar? Är väl bara bra om vi kan underlätta återfinnandet av stulna hojar, genom att använda den "riktiga" nummerplåten?

Vi/man kan ju inte gnälla på att myndigheterna/Polisen är dåliga på att hitta stulna hojar, och samtidigt säga att det är OK att köra med egna (falska) nummerplåtar? :confused:

Och... SÅ jäkla stor/ful är väl inte den riktiga plåten?

Sedan kan man ju givetvis diskutera hur mycket energi som ska läggas på att jaga "falska/egna" plåtar, men stoppar dom någon så kollar dom väl av bara farten....

/B

benkar skrev:
Originalnummerplåtar med instansade chassinummer är bla till för att Polis mfl lätt ska kunna avslöja falskskyltade fordon, så jag gissar att det finns en tanke bakom att det är myndigheterna och inte vi själva som tillverkar nummerplåtar? Är väl bara bra om vi kan underlätta återfinnandet av stulna hojar, genom att använda den "riktiga" nummerplåten?

Vi/man kan ju inte gnälla på att myndigheterna/Polisen är dåliga på att hitta stulna hojar, och samtidigt säga att det är OK att köra med egna (falska) nummerplåtar? :confused:

Och... SÅ jäkla stor/ful är väl inte den riktiga plåten?

Sedan kan man ju givetvis diskutera hur mycket energi som ska läggas på att jaga "falska/egna" plåtar, men stoppar dom någon så kollar dom väl av bara farten....

/B
Jag har orginalplåt och det funkar väl, visst ser det smutt ut med en liten skylt, ramnummer och chassi nummer finns ju, jag anser att det är fel att fokusera på sådana bagateller, man får iof skylla sig själv om man åker fast pga en liten skylt, alla vet att det är olagligt, men det utgör ingen trafikfara och dom förebygger ingenting men att vara nitiska, bättre att dom fokuserar på trafikfarliga individer, vem har dött i trafiken pga en för liten skylt.

Sverige är ett konstigt land, i Sydeuropa så skrattar man åt mina berättelser om the law in Sweden, helt obegripligt hur man slösar resurser på sådana bagateller när det finns för få Poliser enligt vissa, det finns gott om Poliser det gäller bara att ge dom vettiga uppgifter.

Optimalt skrev:

Köp en ducce då ducceklubben i sin oändliga visdom betalar alla dina böter för små skyltar och dånande pipor för den ynkliga årliga avgiften av 299kr. :tummenupp

GSXR1100R skrev:

Sverige är ett konstigt land, i Sydeuropa så skrattar man åt mina berättelser om the law in Sweden, helt obegripligt hur man slösar resurser på sådana bagateller när det finns för få Poliser enligt vissa, det finns gott om Poliser det gäller bara att ge dom vettiga uppgifter.
Och här i Sverige garvar vi åt vissa sydeuropeiska länder där snuten kan stoppa dig för vad som helst bara för att få lite extra (mut)-pengar i fickan.

sgtpepper skrev:
Och här i Sverige garvar vi åt vissa sydeuropeiska länder där snuten kan stoppa dig för vad som helst bara för att få lite extra (mut)-pengar i fickan.

I Sydamerika har jag råkat ut för det men aldrig i Sydeuropa, i Venezuela och Argentina är detta en del av deras vardag, Policia tjänar jättedåligt och därför har dom satt i system att be om kaffepengar, ett par dollar räcker gott.
I Sydeuropa händer det att mc-poliserna går in på någon bar och tar en kaffe & konjak till frukost om det är kyligt ute :D

Hightuned skrev:
Köp en ducce då ducceklubben i sin oändliga visdom betalar alla dina böter för små skyltar och dånande pipor för den ynkliga årliga avgiften av 299kr. :tummenupp

Rätt skoj arrangemang. går det ihopa??? Hur mågna är med i Ducceklubben?

Nåt för Radical Riders kanske...*hähähähä*

Ducceklubben

Svenska Ducati klubben har 1350 medlemmar.
Om man är medlem (200:-/ år) kan man:
Var med i bullerfoden (8,88kr/år) för främjande av buller!
Vara med i skylt fonden (91,6kr/år).
Åkta på några av klubbens 11 bankörningar för 200:-.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back