Livet vid en mc-affär.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Hörde följande rader under helgen vid en mc affär när handlare studerade ett objekt som han kanske skulle köpa in och ge ett pris på.

Säljare : Den är mycket fin och allt fungerar som det ska.

MC Handlare : Mmmm, och har du kvar alla originaldelarna.

Säljare : Alla delarna finns kvar om man vill sätta på dom istället.

MC Handlare : Problemet är att det kan bli svårt att sälja en garage lackerad hoj helt i svart utan emblem som saknar alla originaldelarna på plats.

Säljare nu även muntligt uppbackad av medföljande kompis : Men alla delar finns ju kvar och hojen är fin (det var den abslout inte) och den går mycket bra.

MC Handlare : Mmmm men jag vet vad en sådan här lite äldre ombyggd rejshoj varit med om och förmodligen många av mina kunder med vilket gör att den i nuvarande skick kan bli stående länge i affären och därmed får ett pris därefter.

Säljare : Jamen ....

Sedan så hängde jag på ryggsäcken och drog lite rikare på en kommunikation bland mc intresserad mänsklighet.LOL. :crash

Påminner mig om när jag såg några glin försöka byta/sälja brända spel till en spelbutik back in the day =)

Gick sådär.. Även om det var kul att lyssna på konversationen =)

Känns som att handlaren försökte vara snäll och inte rakt av säga "jag vill inte ha din skrothög" :hihi

Ummm... MC-Handlare betyder ju återförsäljare... Var det en privatperson som försökte sälja en MC till säljaren? Eller menar du "kund" istället för "MC-handlare" och att säljaren egentligen var en MC-handlare? :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT