Liveradio på tävlingarna. Hur går vi vidare...

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Lyssnade igår på liveradion över internet från SM i Knutstorp och jag tyckte att det fungerade bra. Jag har pratat lite med andra personer som också tycker att det fungerade bra. I brist på TVsändningar så borde detta vara ett ypperligt alternativ. Det skall tydligen inte heller vara så svårt att ordna detta tekniskt och enl. uppgift skall det också vara en ganska enkel sak att dessutom koppla in livetiming och kunna se tiderna löpande samtidigt via t.e.x mylaps.com.

Bara vi kan påverka arrangörerna så borde vi kunna ha detta på varje tävling.
Så hur går vi vidare? Förslag?

Last edited:
Nu med tanke på att man bytt ut Eurosport mot SportExpressen i grundutbuden på många kabelnät så känns det rätt snopet att vi inte har TV-sändningarna längre för SM...

Men med live-radio så borde väll nästa steg vara att köra även nästa race liknande som man gjorde på Knutstorp?

Jag har följt något race i Pro SBK via webradio och livetiming via stcc's sida. Kan man får detta till RR SM vore det ju kalasbra.

Givetvis är TV bättre, men man kan ju alltid börja med detta :tummenupp

Precis....... Men hur gör vi??? Som jag ställde frågan.... Hur går vi vidare???

Om alla vi tre vill ha detta Magnus, Axxexs och jag

(eftersom ingen annan kommit med några förslag så antar man ju att det är vi tre som skrivit i tråden är de som är intresserade)

hur påverkar vi då arrangörerna? Skall vi ringa och tjata.. Ringer vi var sin. Skall vi lämna in en skivelse till svemo där alla vi tre har skivit under på att detta vill vi ha? Kanske vi får ihop två till så blir vi fem :tummenupp det får säkert svemo att haja till.

Prova att kontakta Lodnert och påpeka det lämpliga i att ha resultatrapportering på nätet. Liveradio var ett försök som visade sej funka OK, billig teknologi med bra utfall, pressa arrangörerna att ordna det.

jag tycker det var kanon (har redan kallat dom "kungar" en gång....)

(men jag klagade på val av musik:D )

Prova att kontakta Lodnert och påpeka det lämpliga i att ha resultatrapportering på nätet. Liveradio var ett försök som visade sej funka OK, billig teknologi med bra utfall, pressa arrangörerna att ordna det.
HET är bättre än Budda :yoparty

Jag kan ta upp det hela på nästa månadsmöte för att se var LMS tycker om det. Om det inte kostar för mycket och inte är för krångligt ser jag inga problem att fixa det.

björn

Kungligt björn.e och Swedie ! Nu börjar vi snacka lite konkreta förslag och tillvägagångssätt :tummenupp Fler förslag om hur vi kan få till detta som en permanent funktion?

Humlan: Har du någon uppfattning om pris och vad det kan kosta?

3173613 Kungligt björn.e och Swedie ! Nu börjar vi snacka lite konkreta förslag och tillvägagångssätt :tummenupp Fler förslag om hur vi kan få till detta som en permanent funktion?

Humlan: Har du någon uppfattning om pris och vad det kan kosta?
Det som kostar är personerna som sitter och pratar. Att få sponsorer som betalar tekniken är inga problem.

Det som kostar är personerna som sitter och pratar. Att få sponsorer som betalar tekniken är inga problem.

Personerna som sitter och snackar är inte speciellt dyra, men vi är inte helt gratis.

Priser? Menar du för tekniken bakom? Ekeby Ljudproduktioner är det som ordnat den biten, han brukar åtminstone vara på alla race här i södra landsändan, och sköter PA-ljudet. Radiodelen var en liten extrabonus som visade sej funka OK. Vet inte hur mycket extra han ska ha för att permanenta det försöket.

3173789 Personerna som sitter och snackar är inte speciellt dyra, men vi är inte helt gratis.

Priser? Menar du för tekniken bakom? Ekeby Ljudproduktioner är det som ordnat den biten, han brukar åtminstone vara på alla race här i södra landsändan, och sköter PA-ljudet. Radiodelen var en liten extrabonus som visade sej funka OK. Vet inte hur mycket extra han ska ha för att permanenta det försöket.
Nu tänkte jag enbart på det som behövdes för att sända nät-radio.

Jag kan ta upp förslaget på nästa möte i rr-sektionen, om någon kan skriva ihop något kortfattat till mig. Om det blir verklighet, dvs att arrangörerna är med på det hela så vore det toppen om det kunde ligga både på respektive arrangör, men även som en länk på www.roadracing.se

Jag kan ta upp förslaget på nästa möte i rr-sektionen, om någon kan skriva ihop något kortfattat till mig. Om det blir verklighet, dvs att arrangörerna är med på det hela så vore det toppen om det kunde ligga både på respektive arrangör, men även som en länk på www.roadracing.se

Tror nog att uppgiften bör ligga på en och samma person på alla tävlingarna. En web-radioansvarig. Annars finns nog en risk för att någon tycker att det är jobbigt med att koppla in en sladd till en apparat med ett tangentbord, inte vet om att det finns ens eller vet vem som ska ha ansvaret för det eller har en egen "bättre" idé.

Tror nog att uppgiften bör ligga på en och samma person på alla tävlingarna. En web-radioansvarig. Annars finns nog en risk att någon tycker att det är jobbigt med att koppla in en sladd till en apparat med ett tangentbord, inte vet om att det finns ens eller vet vem som ska ha ansvaret för det eller har en egen "bättre" idé.

Du menar en person som åker runt på alla tävlingar och sköter det hela?

Du menar en person som åker runt på alla tävlingar och sköter det hela?

Nä. Men det kanske hade varit bäst? Men menar mest en som ser till att det blir gjort och att det funkar på samma sätt. Om man ger ansvaret för det till varje arrangör så kan dom ha egna ideér beroende på vilka personer som finns där om att ha/inte ha det och hur/var det ska sändas osv osv.

Iof så borde det inte vara så svårt att vara på alla Sm nästa år heller?
http://www.svemo.se/news.php?t=gren&did=11&rid=1642

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck