Live-sändningar från GoPro/Contour-kamera

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Finns det möjlighet att kunna sända live från kameror som GoPro Hero HD och/eller Contour HD?

i korthet så är jag delaktig i ett större event till våren där ett stort önskemål är att kunna använda oss utav dessa kameror för lite nya och schyssta kameravinklar. Dom kommer att användas i vilket fall som helst (för efterredigering och uppladdning till vimeo/youtube osv.), men vore verkligen supergrymt om publiken även kunde se det hela sändas på en stor Jumbotron alternativt projektorduk direkt och inte bara slänga upp på nätet i efterhand.

Last edited:
Teoretiskt går det.

Med nya firmwaren går det streama till dator, sen får du vidarsända via wlan eller något.

Aldrig gjort det dock :)

Edit:
Kräver ju att du har en laptop på dig, humma kanske för bökigt?

Aha, sweet. Laptop är inga problem, allt kommer ske stationärt.

Så streama till datorn och sedan skärmdubblering till projektor eller stor TV (får se vad avståndet till publiken blir)... fan va gött.

Tack för informationen xibalba!

Här står om uppdateringen man gjort på GoPro.

http://www.goprocamera.com/support/hdheroupdate.php

"Live Feed Out

Display live feed SD or HD video and audio straight out of the camera to a TV, handheld viewer, or video transmitter. Allows viewing a live video signal during preview, recording, and playback of saved files.

Live Feed On-Screen Display

Display battery life, camera mode, and recording status icons on your live feed video signal with 'On Screen Display' turned on, or turn it off to transmit only the video without any status icons."

Det här kan vara ett vettigt tillbehör. Finns inga uttag för sladdar på det som följer med kameran vid köp.

http://www.goprocamera.com/products/hd-skeleton-housing.php

Du kan livesända gratis med www.ustream.tv och på så vis ha möjlighet att "bädda in" sändningen precis lika enkelt som du lägger in youtube-klipp här på SH.

Finns appar för både iPhone och Android för livesändning med mobilkamera om man så vill, alternativt så livesänder man med valfri webcam via en uppkopplad dator.

Tänk dig youtube, fast live.... Och med möjlighet att livesända från webcam via dator eller mobil medelst android/iPhone-app.

Det finns ävenm motsvarande app för att titta på livesändningar.

Allt gratis.

Edit:
Jag minns inte om det krävs tilläggstjänster eller om et finns i gratistjänsten men ustream erbjuder även möjligheter att slänga in polls i livesädningen eller att slänga in bilder, typ powerpoints i realtid så man på så vis skulle kunna visa samma slides i helbild som en föredragshållare visar på projektor...

Jag har använt tjänsten för att livesända en del företagsevent där jag jobbar.
Plättlätt att bädda in livesändningen på olika webbsidor och bloggar.

Last edited:
Jag skulle vilja använda min Android som monitor till min GoPro via live feed. Någon som har några bra idéer? Kabel gör inget, huvudsaken är att jag kan se vad jag ska filma, eller vad jag filmat.

Jo, det vet jag. Men tänkte eftersom jag har en HTC Desire, och en GoPro, så kan man ju kolla upp möjligheterna innan man shoppar :D

Jo, det vet jag. Men tänkte eftersom jag har en HTC Desire, och en GoPro, så kan man ju kolla upp möjligheterna innan man shoppar :D

Hittat någon lösning på detta?
Jag har dock en iphone men är sugen på detsamma. Har alltså gopro hd samt iphone. Vill alltså kunna använda displayn på iphonen till min gopro.

Haha, det va KLUMPIGT :) Går ju aldrig in i huset :)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8