Live-länk till Intermot-mässan i Köln

Bifogat

  • IMG_6841.jpg
    IMG_6841.jpg
    124.1 KB · Visningar: 94
  • IMG_6847.jpg
    IMG_6847.jpg
    113 KB · Visningar: 52
  • IMG_6846.jpg
    IMG_6846.jpg
    97.5 KB · Visningar: 55
  • IMG_6849.jpg
    IMG_6849.jpg
    120.5 KB · Visningar: 34
  • IMG_6848.jpg
    IMG_6848.jpg
    143.1 KB · Visningar: 54
  • IMG_6845.jpg
    IMG_6845.jpg
    130.4 KB · Visningar: 70
  • IMG_6844.jpg
    IMG_6844.jpg
    139.1 KB · Visningar: 80
  • IMG_6842.jpg
    IMG_6842.jpg
    117.1 KB · Visningar: 71
Kommer snart video och massa bilder på nya Aprilia RSV4. Jag gör mitt utlåtande på TV/videon som läggs ut på Motorrads sida (ja mitt fula tryne kommer synas i rutan) .... ni kan ju gissa vad jag tycker.. suck. :huvet
 
Jag antar att det kommer vara lättklädda fruntimmer där? ;)


Nä, men fjädringskomponenter o länkage tycker jag om.
Instrumenteringar...

Här kommer en massa instrumenteringar till att börja med :)
 

Bifogat

  • IMG_6595.jpg
    IMG_6595.jpg
    121.2 KB · Visningar: 42
  • IMG_6662.jpg
    IMG_6662.jpg
    101.9 KB · Visningar: 67
  • IMG_6834.jpg
    IMG_6834.jpg
    110 KB · Visningar: 36
  • IMG_6832.jpg
    IMG_6832.jpg
    106.2 KB · Visningar: 47
  • IMG_6618.jpg
    IMG_6618.jpg
    99.1 KB · Visningar: 40
  • IMG_6862.jpg
    IMG_6862.jpg
    90.6 KB · Visningar: 37
  • IMG_6678.jpg
    IMG_6678.jpg
    135.4 KB · Visningar: 52
  • IMG_6614.jpg
    IMG_6614.jpg
    103.4 KB · Visningar: 35
Kan du inte hitta nåt på den nya R6:an så jag åtminstone kan få drömma gott i natt? :drool


PÖSS!
 
Kan du inte hitta nåt på den nya R6:an så jag åtminstone kan få drömma gott i natt? :drool


PÖSS!
Fanns ingen "ny" R6. Möjligen smådetaljer. Men inget utseendemässigt.

Puss på dig ;)
 

Bifogat

  • IMG_6947.jpg
    IMG_6947.jpg
    121.3 KB · Visningar: 69
  • IMG_6948.jpg
    IMG_6948.jpg
    139.9 KB · Visningar: 63
  • IMG_6950.jpg
    IMG_6950.jpg
    156.5 KB · Visningar: 57
  • IMG_6952.jpg
    IMG_6952.jpg
    106.6 KB · Visningar: 50
  • IMG_6959.jpg
    IMG_6959.jpg
    167.1 KB · Visningar: 78
Swedie skrev:

Visst gör det ont när knoppar brister... Ja det syns kärlek i det där inslaget, Man blir rörd ;)

Håller dock med om att det ser ut att vara en riktigt fin hoj. Den ska testas när nu tillfälle ges. Du, jag är lite nyfiken på vilka små kosmetiska ändringar som drabbar Daytona 675 utöver trynet som man fått se? Finns säkert massa mer jag vill se, men det är iaf en lite konkret sak..
 
Last edited:
Jag tyckte jag skymtade en monsterkittad yzf i bakgrunden på en bild
du kanske kunde slänga upp lite bilder på crossmaskiner också.

Undrar om det bara är Honda som kommer med nytt till 2009 på
crossbannan.
Och hondas nya crf450r ÄR ren PORR.
 
Kommer snart video och massa bilder på nya Aprilia RSV4. Jag gör mitt utlåtande på TV/videon som läggs ut på Motorrads sida (ja mitt fula tryne kommer synas i rutan) .... ni kan ju gissa vad jag tycker.. suck. :huvet
Så värst felgängad var du väl inte? Ser snarare riktigt städad ut jämfört med din tidigare avatar :hihi

Bra videosnutt om än inte så informativ!
 
Sitter o funderar på ABSen till Hondan, blir den inte mer "oborstad" nu närmare navet den sitter?

Desto längre ut, desto fortare rör den sig, desto fler punkter att mäta på?

Eller är jag full nu? :D

:D

"..jag har aldrig sett en hoj som... är så fin...och vacker..."

:D

På rsv4an, gathojen har nå slags luftgenomsläpp på undersidan i röven, banhojen har nån kontakt o en anslutning av nå slag.

Vad är det??

Och Bimota är sjukt vansinnigt underbart dumm i huvve, som vanligt. :D

Tack för bilderna Swedie. :tummenupp
 
Last edited:
Sitter o funderar på ABSen till Hondan, blir den inte mer "oborstad" nu närmare navet den sitter?

Desto längre ut, desto fortare rör den sig, desto fler punkter att mäta på?

Eller är jag full nu? :D

Du har delvis rätt, givaren mäter pulser, på en större omkrets skulle man kunna klämma in fler pulser på ett varv, men man vill inte ha för täta pulser heller då det ställer högre krav på processorerna som ska behandla signalen från givaren.
Jag skulle tro att det är ganska optimalt som det är.

På hojar (och bilar) som inte har avstängningsbar ABS kan man lura systemet med en liten svar lådda som skickar pulser oavsett om hjulet står stilla eller inte, då slår man på strömmen till låddan när man inte vill ha ABS och stänger av strömmen när man vill ha ABS, helt utan att klippa i orginalkablaget.
 
Nyheter
Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

  Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top