Live från SM-premiären i Anderstorp!

Rille är okej, så okej man nu kan vara efter en sådan resa... Han sa att det fortfarande smakade asfalt i mun efter den hårda landningen... Men han är hård, det vet vi sedan tidigare...
Han var förövrigt väldigt lättad över att ryggen var okej. Just nu sitter han i lastbilen på väg hemåt.

Två grymma kval bjöd han på iaf. synd att han inte fick utlopp för sin speed även i racen... Skulle haft en (minst en!) pokal med hem i helgen Rille! :)
 
Bra! Skönt att höra. Du får hälsa så gott :) (Hälsa från snubben med radion som undrade om han verkligen var hel)
 
Har man ett smeknamn som " cool rille " så kan man ju inte vika ner sig ;) HANINGE-BOYS BryShaN!!!! :D
 
Fantastiskt bra upplägg med dubbla race!! Äntligen skulle man kunna säga! :)
Mindre bra att hålla hojarna i 30 min parc fermé efter kval när racet går om några timmar och man vill göra lite hederlig 2T-mekning...

Hatten av för Watz som dominerade duktigt på söndagen, det gjorde inte så mycket att min egen hoj dog på startlinjen då! Sen var fighterna i täten i SST600 sjukt underhållande!
Tack Humlan med flera!
 
Jag satt o fota därborta och tyvärr så vända jag precis kameran när rille gjort så sin saltomotal.

Det var en i 250 (Jan C., #66) som blåste sin motor där före SBK. Jag trodde först han halka i hans olja. Men så var nog inte fallet.

Har en del suddiga bilder.

Watz borde precis som han nyttja hela banbredden!... även nyttja sitt "garage" till att lackera hojen och sedan investera i ett skinnställ. Ser lite skabbigt ut o köra med en tattarhoj o trasigt skinnställ även om det går fort (ta det rätt watz ;) och gäller fler, Sunkan oxå hehe).

Rille ligger skuttar runt förbannad.
 

Bifogat

  • IMG_7943.jpg
    IMG_7943.jpg
    100.7 KB · Visningar: 164
  • IMG_7902.jpg
    IMG_7902.jpg
    178.7 KB · Visningar: 163
  • IMG_7879.jpg
    IMG_7879.jpg
    194.6 KB · Visningar: 158
  • IMG_7926.jpg
    IMG_7926.jpg
    138.7 KB · Visningar: 134
  • IMG_7801.jpg
    IMG_7801.jpg
    111.6 KB · Visningar: 115
  • IMG_7802.jpg
    IMG_7802.jpg
    111.6 KB · Visningar: 106
  • IMG_7859.jpg
    IMG_7859.jpg
    169.4 KB · Visningar: 114
  • IMG_7933.jpg
    IMG_7933.jpg
    165.9 KB · Visningar: 129
Va hände i andra starten på SBK Ch med den röda 1098:an #64?

Rätt impad hur kvickt de där förlorade 500m eller vad det kan varit, togs in!

Ser lite skabbigt ut o köra med en tattarhoj o trasigt skinnställ även om det går fort.

äärsch, devisen "slantar som inte medför snabbare varvtider är felinvesterade" kunde inte vara mer bekräftat. Mer ratbikes, mindre posers :D
 
Last edited:
Va hände i andra starten på SBK Ch med den röda 1098:an #64?

Rätt impad hur kvickt de där förlorade 500m eller vad det kan varit, togs in!



äärsch, devisen "slantar som inte medför snabbare varvtider är felinvesterade" kunde inte vara mer bekräftat. Mer ratbikes, mindre posers :D
Mer ratbikes = enligt mig mindre publik som är villig att lägga pengar på att ta sig tid. Lite mer kvalite på grejerna behöver det vara. Vad ska annars någon kunna säga att man ska åka dit o titta på? Nåja. Åsikten framförd. =)
 
Mer ratbikes = enligt mig mindre publik som är villig att lägga pengar på att ta sig tid. Lite mer kvalite på grejerna behöver det vara. Vad ska annars någon kunna säga att man ska åka dit o titta på? Nåja. Åsikten framförd. =)
He he, själv gillar jag underdogstilen stenhårt! Jag skulle gärna se hela startfältet i skinnställ á la Kim Jensen för 10 år sedan (utan silvertejp hade det fallit isär totalt...) bara det bjuds på lika bra racing som i helgen! :Bugar
 
Mer ratbikes = enligt mig mindre publik som är villig att lägga pengar på att ta sig tid. Lite mer kvalite på grejerna behöver det vara. Vad ska annars någon kunna säga att man ska åka dit o titta på? Nåja. Åsikten framförd. =)

I freddes fall brukar det ju vara fint lackat oftast iaf, men nu tror jag de precis fått ur kåporna ur gjutformarna för r1'an..
 
Last edited:
Det var en i 250 (Jan C., #66) som blåste sin motor där före SBK. Jag trodde först han halka i hans olja. Men så var nog inte fallet.
Det var bara kedjan som gick av för Corneliusson, inget fel på motorn.

Watz borde precis som han nyttja hela banbredden!... även nyttja sitt "garage" till att lackera hojen och sedan investera i ett skinnställ. Ser lite skabbigt ut o köra med en tattarhoj o trasigt skinnställ även om det går fort (ta det rätt watz ;) och gäller fler, Sunkan oxå hehe).

Du kan väl skänka honom din racebudget för i år då kan han säkert åka ännu fortare med snyggare hoj... ;)
 
Det var bara kedjan som gick av för Corneliusson, inget fel på motorn.



Du kan väl skänka honom din racebudget för i år då kan han säkert åka ännu fortare med snyggare hoj... ;)
Aha! Det rök vitt bakom honom... trodde det var olja. Så fel man kan ha.

Min racebudget är 0 :- i år så jag ger honom gärna det :)
 
Måste lyfta på hatten för Antti Soitala i 125GP som körde 1:41.710 på söndagsracet! Han bromsar inte i onödan! Duktige Eric Lindroth var ca 1 sekund långsammare, sjukt bra det också!
För övrigt så vägde jag in på 183 kg inkl hoj, Eric 139 kg :D
 
Det var ju att par hojar som var ganska när att köra på dig. Tur att det gick bra för det såg minst sagt otäckt ut från läktaren.

Ja, det var flaks (tur) at det gikk bra... Håper jeg slipper det der en gang til. Uvant å stå på første rekken så jeg var skit nervøs, hehe
 
Måste lyfta på hatten för Antti Soitala i 125GP som körde 1:41.710 på söndagsracet! Han bromsar inte i onödan! Duktige Eric Lindroth var ca 1 sekund långsammare, sjukt bra det också!
Grymt snabbt.
Men de låter ju så myket de däringa hojarna. :gubbsmiley


För övrigt så vägde jag in på 183 kg inkl hoj, Eric 139 kg :D
Visst är det skönt att ha något att skylla på, förutom bristen på talang.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top