Live For Speed - Bil / Racingsimulator (spel)

HittiS

Ej Medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
Skepp å hoj!
Vet att detta är ett hojforum men ...

Lite allmänn information om den absolut bästa bil, racing-simulatorn som finns (Live For Speed).

Tråden syfte: Information, upplysning (i all välmening) etc ...

Nåväl, Live For Speed (LFS) är en racingsimulator som spelas online (eller singelplayer), organiserat eller bara "vanligt public". Det finns nationella som internationella ligor/cuper m.m ...

Spelet har störst utberedning i länder som Tyskland, Frankrike, USA, England men även "här hemma" i Sverige finns det teams.

Live For Speed's hemsida är www.liveforspeed.net - och där kan man ladda ner den senaste demoversionen (S2) för att några klick senare ge sig ut och rejsa online med andra trevliga förare! Dock är demoversionen ngt begränsad, du kan bara tävla på ett antal banor och med färre bilar än fullversionen, men demot "räcker mer än väl" för många härliga race på obegränsad framtid!

Hoppas att vi ses på banan snart, då Live For Speed är värt att testas utav alla som gillar bil, racing-simulatorer.

PS - Live For Speed kan spelas/köras med ratt, mus, keyboard, joystick och realismen är något utöver det vanliga, "verkligare" än så här kan det inte bli!

Med vänliga och ödmjuka racinghälsningar ... :hej

Last edited:
Live for speed är bara bäst!

Jag kör enbart Rallycross REV alt. Rallycross för det blir lite segt med lång bara och slöa bilar (Demo).
Dock glömde jag att spara mina bilinställningar när jag bytte hårddisk så nu har jag ett litet helvete att komma ner på respektabla varvtider igen.
Jag kör med Logitech MOMO nu men gillade skarpt den Microsoftratten jag lånade tidigare.

Live For Speed är absolut ett toppspel, har spelat regelbundet snart 1½ år nu, o jag har fortf. inte tröttnat :).. hejja LFS! :tummenupp

legal street racing är mitt favorit spel just nu.. men ska prova att ladda ner LFS :yoparty

Spela streetlegal redline en del jag med, jätteroligt o sitta o bygga i det :)..

Men är du ute efter körningen har redline tyvärr inte sucken av en chans mot LFS ;)..

tycker absolut att du bör prova LFS, :squid

Lirar LFS dagligen, säkert sett mig på någon av SDRA:s servrar under namnet Tenzero Racing :) Väntar på mina FREX pedaler för tillfället. :tummenupp

kan ingen hosta en sporthojserver?
tex namn '' officiella sporthoj'' eller nåt och lösen som vanligt då ''Sporthoj''
eller ''swedie'' vem kan glömma de namnet :rolleyes:

GTR är den bästa racing simulatorn som finns, LFS kan komma två enligt mig. Eller det nya spelet R-Factor http://www.rfactor.net/ kan dela första plats med GTR

Here we go again ... Live For Speed vs GTR. Personligen så anser jag att LFS äger upp GTR så stenhårt, det enda som som talar för GTR är ljudet (vilket jag erkänner verkligen är bra i GTR).

Men som sagt .. LFS är inte färdigutvecklat ännu, S2 full har ju inte ens släppts. Teorier säger att S3 full (den slutgiltiga versionen) version kommer att vara släppt tidigast 2008-2009, tills dess kommer GTR att vara glömt!

En annan fördel som talar för Live For Speed är att det är till 99.99% omöjligt att fuska (cheata) online, vilket är fullt möjligt i GTR (lite Counter-Strike varning på GTR således, där kan man verkligen snacka om "speedhack").

GTR är dessutom uppbyggd på en mycket gammal, och buggig EA-Games motor så ..

LFS vs GTR, nja det är ungefär lite samma sak som kvantitet och kvalité, själv väljer jag det senare!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg