Litet Skinnställ?

Palma

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Har varit runt i flera butiker och letat efter ett 2-delat skinställ men inte hittat något som passar.
Jag är 163cm.
Överkroppen hittar jag storlekar som passar men inte byxor, knäskydden hamnar nedanför knäna och om dom passar i längd så är dom för tighta...
Någon mer med taxben som vet vart man kan få tag på saker som passar? :D

Det trodde jag med =/
Var på beviks i linköping (östergötlands största mc butik)
Överkropp hittar jag massa som passar men problemet är benen..

Hej.

Jag har också haft problem att hitta skinnställ som passar. Det fanns inte ett märke i Sverige som gjorde skinnställ små nog så jag och min sambo insåg att vi fick beställa måttsytt istället. Fick tips från en vänlig själ här på sporthoj om gimoto.com som jag nu väntar på leverans ifrån.
Priset på mitt ställ är under 10 000 med frakt vilket är ganska normalt vad jag förstått. Men bättre att man fixar ett ställ som faktiskt passar istället för att kompromissa och inte få ett bra skydd.

Lycka till

Lavendel

Tänk på hur det sitter när du sitter på hojen. Om knäskydden kommer under knäna när du står upp är inget ovanligt. Testa sitt på en hoj.

Jag är oxå 163 lång...men Alpinestar funkar för mig...storlek 42...helt klockrent...men sen beror de ju oxå på hur långa ben man har...
Men pröva..
Jag har också Dainese Luce stället i samma storlek och de funkar de med...

Tänk på hur det sitter när du sitter på hojen. Om knäskydden kommer under knäna när du står upp är inget ovanligt. Testa sitt på en hoj.

:va hur tänker du nu. skydde ska alltid sitta där de ska vara. Inte så ofta man bibehåller sin sittställning när man slår i backen när man verkligen behöver skydden.

Jag har korta ben och provade lite olika, men sen fastnade jag för Sweeps 2-delade skinnställ Saphire som är för tjejer.
Tog först hem ett Berik ställ men det var inte lika skönt på.

Skit svårt att hitta ställ när man har korta ben men det är bara att testa sig fram.
Lycka till!

:confused: Fungerar det inte att köpa jacka och byxa separat så du kan ta olika storlekar? T.ex. Alpinestars har ju den möjligheten.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!