Litet problem

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
speed 3:a
Hej, Jag har en Ktm 640-03a. Och det är ett litet problem som jag stör mig på, Det är så här när man är ute och kör så kan den bara dö, den bara stängs av, Men det startar lätt igen, Och den låter fint i motorn och går bra, Det är väldig sällan att den dör. Men det kan vara lite störig ibland om man tex ligger i en rondell och den bara dör, Nån som har varit med om liknande ? Eller kanske kan veta vad det är för fel?

Tacksam för svar :)

Låt mig gissa att du har originalförgasaren kvar ? Den kan uppvisa sånt beteende ibland - låg fart och man ska bara vrida på gasen en aning och tjopp!! så dör den...

Jag gissar på glapp i avstängningsknappen på höger sida på styret. Min glappar iaf på min 625:a.

Beror ju lite på När den dör... Låga varv ? Då kanske det är dags att kika bestyckning, för litet lågfartsmunstycke tex, kanske rengöra förgasaren... Eller dör den bara plötsligt på kontant gas tex 90 km/tim på 5an ? Då kan något tändproblem finnas tex det TLM nämner ... När servade du och bytte tändstift senast ? Stiftet kanske ser ut som en kladdig Djungelvrål ...

Last edited:
Den dör inte när jag håller en hastighet, utan när man står typ stilla på tomgång eller på låga varv. Den är servad för ca 200 mil sen, Det kan ju vara bestycknigen, men enligt förra ägaren ska den vara rätt bestyckad.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti