Litet hål i oljetråg, vevhusventilation? R1 -98

Söcke

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2013
Hoj
r1 samt ktm 520
Hej på er!

Ha en lite fundering!
Jag ha gängat om oljepluggen på men Yamaha R1 -98!
Sopa dit ny packning å tänkte allt är frid å fröjd!
Läkte inget vid uppstart men så fort ja belasta motorn så sprutade de olja genom ett lite hål i tråget :/

Ska de sitta nått rör eller dyligt på insidan som jag söla bort eller vad ska vara där??

Mycke tacksam för svar! // MVH Söcke

Nu gör jag fel som svara fast jag inte vet:)

Vevhusventillationen går troligen inte till tråget, har för mig att gammla R1:or har nivålampa för oljan så det är inte oljenivågivaren som saknas?

Ja du jag vet faktiskt inte men varför är de ett litet hål i tråget me en o-ring på isidan? :S kollar man upp mot motorn så är de ett rör som gå upp i motorn, se precis ut som att de ska gå ett rör eller dyligt emellan! Tyck ja gett ha sett om de är nått som trillat ut!:rofl

Ja du jag vet faktiskt inte men varför är de ett litet hål i tråget me en o-ring på isidan? :S kollar man upp mot motorn så är de ett rör som gå upp i motorn, se precis ut som att de ska gå ett rör eller dyligt emellan! Tyck ja gett ha sett om de är nått som trillat ut!

Ja du jag vet faktiskt inte men varför är de ett litet hål i tråget me en o-ring på isidan? :S kollar man upp mot motorn så är de ett rör som gå upp i motorn, se precis ut som att de ska gå ett rör eller dyligt emellan! Tyck ja gett ha sett om de är nått som trillat ut!
Antagligen menar du dräneringsröret från lagerhuset mellan vattenpump och oljepump, den ska släppa ut kylvatten ifall axeltätningen går sönder och inte släppa in vatten i oljepump/oljetråg.
Har du missat o-ringen(arna)/röret så lär det läcka olja ur hålet i oljetråget :tummenupp

Ja de kan de säkert vara! Ja röret måste ha försvunnit på nått vis men vet ej hur de gått till men:/ vet du vart ja kan skaffa ett nytt? Va nere på yamahacenter här i övik men dom visste ju lika lite som jag tyvärr!:huvet

Det där röret (liksom en massa annat småplock till motorn) har jag liggandes. Vill du köpa det billigt så skicka pm.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!