Literhojar

T0bbe

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2009
Hoj
Gsxr 1000 -01 - SÅLD, ZX10R -07 SÅLD, GSXR 1000 -07 Mycket nöjd!!!
Har en zx10r nu, tycker den är lite "liten" i storleken. Vet inte hur ja ska förklara det på ett vettigare sätt... Är ute efter en literhoj som inte är lika extrem i körställningen och vill som sagt ha en 1000cc, har testa gsxr och tycker den funkar bättre. Tänkte bara bolla frågan lite...Har även kolllat på en r1 och en cbr.
Är 190cm o väger 95kg

//MVH Tobbe

jag upplever suzuki som ngt skönare i sittställning jämfört med kwacken..då pratar jag om 2005-2006 och 2008 års modeller av R1000.

har ingen aning om dom nyare dock men en fräsch 2006 sukki skulle nog passa dig som handsken..

el en goldwing :rofl

jag upplever suzuki som ngt skönare i sittställning jämfört med kwacken..då pratar jag om 2005-2006 och 2008 års modeller av R1000.

har ingen aning om dom nyare dock men en fräsch 2006 sukki skulle nog passa dig som handsken..

el en goldwing :rofl

Känner lite så jag med, tycker till och med att ja satt bättre på min K1 än ninjan ja ha nu.
Men de är en 07 och uppåt ja e ute efter.

Ska göra de, provsatt en på beviks...men va fan, 99k är de inte värda ;) men de skulle väl kännas bäst me en gixxar antar ja eller en cbr

...............................................................

Har en K7 Gsxr 1000 och jag upplever den som helt ok att köra "vardagligt" med! Dock är jag kort i rocken, 1,75.
Vill ändå säga att hojen har en skön sittställning och har ett
bra vindskydd!
Kan rekommenderas!

Polaren "Jippo" har en R1 -05. Han är väl 190+ och väger för möcke :) Han sitter bra på den. Retta mig om jag har fel men dom är väl likadana 05-07?

Om du inte är helt låst vid rad4 så kan jag rekommendera Aprilia RSV 1000. Är 187cm och satt som en kung på min -02a.

Varför inte plocka upp det några hack och gå på zx14? Heeelt underbar hoj! :Bugar :tummenupp

Aprilia rsv4 -10 är inte lika extrem som zx10:an. Om den sen är tillräckligt stor för dig kan jag inte svara på men prova aprilian om du gillar dem :)
Visserligen ser aprilian ut lite som en leksakshoj när den står sidan om min zx10:a från 06. Den är nättare och slimmare men sitthöjden e bättre och man får en bättre knävinkel.

Har du provsuttit KTM RC8R?

Den får alltid beröm för sin rymliga körställning, passar således långa personer alldeles utmärkt! :tummenupp

Dessutom har dom toksänkt priset på den... :tummenupp
Du får en spretny RC8R-11 för 142' (sänkt med närmare 60' från förra året)

//issi

Har du provsuttit KTM RC8R?

Den får alltid beröm för sin rymliga körställning, passar således långa personer alldeles utmärkt! :tummenupp

//issi

Sant.. Jag kände mig lite liten på den tom. Måste ta och förlänga mig tills jag blir tuff nog att åka tuff hoj. Mina 178 passar som smäck på pyttelilla 675 Daytona, de leskiga hojarna med massa effekt känns bara stora för mig :(.

rc8-r har ja faktiskt funderat lite på, även väldigt bra sittställning...Men så fans mycke pengar

Yep.. Instämmer med föregående talare. RC8/RC8R är överlägset den skönaste sporthojen jag har suttit på, S1000RR strax därefter. Inte fullt lika lika lång som du (186), men iaf.

Yep.. Instämmer med föregående talare. RC8/RC8R är överlägset den skönaste sporthojen jag har suttit på, S1000RR strax därefter. Inte fullt lika lika lång som du (186), men iaf.

Och jag gillade ingen av dem direkt, även om RC8R var bättre än S1000RR. Men jag är ju lite kortare också, kanske betyder det att BMW är valet om man är LÅNG, och RC8 om man bara är lång!?

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär