liten videokamera att montera på mc????

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Står själv i stargroparna för att filma lite kommande turåkningar och bandagar.
Köpte ett kamerafäste i aluminum av "gsxr 1100" här på forumet, mitt double bubble klart kåpglas kom idag:) Bara hojsäsong som fattas!:tummenupp

Skall filma med en DVD kamera samsung, kameran har "sport" läge och brus/vind reducering, så hoppas det blir bra:va
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Jag har kollat på den HÄR
Bra storlek, har hört att den funkar skitbra när man kör Downhill.
Och för dom pengarna så kan man prova!
Jocke: Vi kan prata om det på Lördag, för du kommer väl på årsmötet??

Tyvärr, dom tester jag sett så är den alldeles för känslig för skakningar. Tålig ska den vara men bilden lämna mycket att önska
 

mrdaez

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Sthlm/Solna
Hoj
nothing atm
Mitt tips är att kolla på nån flashkort-baserad riktig kamera istället för dessa hjälmkameror o.s.v. Den där Atc actioncam kameran vill ja inte ens tala om. Är det inte roligare att njuta av en riktig "rulle" med grabbarna framför en fet tv eller projektor istället för att kolla på nåt rå sunkit material (bildmässigt)?! Och ja, jag skulle vilja påstå att det mesta man ser på youtube o.s.v är ren dynga kvalitèts mässigt.

Så länge man har en sporthoj (tanklock med vanliga bultar) och inte måste ha kameran på skallen (av nån anledning) samt inte har problem med att en kamera sitter på tanken när man ska luta sig så är en vanlig HD kamera överlägsen alla dessa hjälmkameror o.s.v bildmässigt. Borde finnas folk som värdesätter filmkvalitèn lika mkt som jag gör :tummenupp

Finns bra monterings-ställ som man fäster på/runt tanklocket enkelt och smidigt, där du även kan ändra position för kameran. Själv ska jag inviga en Pansonic HD7 kamera med just ett sånt här ställ till vår/sommarn :) :yoparty

Förstå mig rätt. Jag menar inte HD"D" (Hårddisk) kamera utan HD (High Definition). Minneskortbaserad v.s du slipper problem med ev. klippningar i filmen när det vibrerar i cykeln.
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Jag har kollat på den HÄR
Bra storlek, har hört att den funkar skitbra när man kör Downhill.
Och för dom pengarna så kan man prova!
Jocke: Vi kan prata om det på Lördag, för du kommer väl på årsmötet??

En kille hade en sådan på en bankörning och då funkade den kanon.
Finns även att köpa på mediamarkt
 

daniel.yzfr7

Mr R7
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
YZFR1+49/39cc minimoto för race
Jag köpte Hjälmkamera kit 580, i mitt garage finns ett par klipp på hur det ser ut när man lägger upp dom på youtube iafl.
Men där förstörs bildkvaliten och ska man bara lägga upp dom där så funkar nog det mesta.
Men om man som jag vill spara filmen på DVD så är det stor skillnad på bilden om du köper en hjälmkamera med 420 linjer eller en med 580.
Iafl med den videokameran jag använder Sony DCR-HC96E.

Det ser ju mkt bra ut !!!:yoparty
Så det är bara den lösa sony penn kmeran på 580linjer som filmat dtta :yoparty
en är kopplad till din hc96 ???? eller till en bärbar hdd??
Hoppas att den kameran som jag skall köpa ger lika bra bild.(sony kamera på 480linjer)
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
560 tv linjer är max vad en dv kamera kan hantera boys!! ;)

SWT Racing säljer ut alla sina kvarvarande 560 paket den 1 februari & framåt som är dom klart bästa på marknaden till ett sjukt bra pris - bara att ringa för mer info - exakt samma kameror som används i en film som släpps mycket snart!!

/Fürstenhoff.

No its not...


edit: men sluta editera inlägget dåå :mad:
 
Last edited:

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
1500:- hade passat min ekonomi utmärkt o då jag inte heller har allt för höga kvalitétskrav så tänkte jag att ATC-prylen skulle kunna vara ett bra alternativ. En hel del klipp bekräftade oxå detta. Dock va detta klipp där kameran va fäst på hoj, och inte hjälm så som jag kommer att använda den.

Snabb sökning på youtube & fick fram ett antal klipp, förvisso inte med hojåktning, men med cyklar i skog. Jag kunde inte se klart ett klipp utan att riskera att få kraftiga & kroniska EP-anfall. Fy fan va kass kvalité :huvet
 

A_C_E

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Earth Island
Hoj
GSXR + HONDA NSR125R vässad till tusen
en CAMCODER som fixar vatten, skakningar och SD-ram

Mitt tips är att kolla på nån flashkort-baserad riktig kamera istället för dessa hjälmkameror o.s.v. //SNAP//n). Minneskortbaserad v.s du slipper problem med ev. klippningar i filmen när det vibrerar i cykeln.
Hej
Kolla in SAMSUNG de har en serie med "CAMs" och extern lins som tål vatten mm. de flesta av deras modeller har även digital bild stabilisering
som tar bort skaknings oskärpa som fungerar :) och de lagrar på SD ram :)
kolla in http://www.samsung.com/se/products/portabletvav/miniket/vp_x300l.asp
enda modellen som jag hittat i Sverige är just XP300 som säljs av ON OFF
nackdelen är kostnaden :huvet 4500:- på nätet och 4995 i butik .
jag fick tipset av Stefan i SMC väst, han har kört med sin ett tag
tom filmade han sin egen klotning på Knutan:).... där den fick bekänna färg
hängande i kabeln under klotning filmar den himmel och närsynar asfalt... o linsen höll
Han använder den i första hand för att filma sina elever som kör Sporthojkurser individuell resp avancerad nivå

A_C_E
 
Last edited:

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
560 tv linjer är max vad en dv kamera kan hantera boys!! ;)

SWT Racing säljer ut alla sina kvarvarande 560 paket den 1 februari & framåt som är dom klart bästa på marknaden till ett sjukt bra pris - bara att ringa för mer info - exakt samma kameror som används i en film som släpps mycket snart!!

/Fürstenhoff.

Jag är i hågen att skaffa ett, så kan du inte berätta vad du tänkt ta för dina 560-kit?
 
Last edited:

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Att just den filmen är redigt kass beror nog på dålig fastsättning av kameran. Att enbart använda det där bandet är nog inte så genialiskt.

Har svårt o köpa det då alla andra klipp jag hittat med denna på hjälmen är precis lika dåliga.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Har svårt o köpa det då alla andra klipp jag hittat med denna på hjälmen är precis lika dåliga.
Fastbikes.se's filmsnutt va helt ok enligt mig. Sen gör sig inte filmerna helt rätt på youtube heller, samt att man bör filma på högsta kvalité.
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Måste ju finnas andra kameror av Actioncam typen som ger bättre bild. Någon som vet?

\Masonit
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Last edited:

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Samsung har en videokamera som är stöt och vattentålig som spelar in direkt på minneskort också, men den har inte heller fått någon vidare kritik.


/R
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top