Liten väska sökes (touringvarning)

jomo

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
S1000R, -2025
Som titeln antyder söker jag en liten väska (typ 3-10 liter) som man kan fästa på passagerarplatsen med remmar eller så. Vill INTE åka omkring med en fet (och dyr) topbox igen. Dessa tenderar att 95% av tiden vara nästan helt tomma..

Någon som har någon smart lösning för att få med sig frukostmackan till jobbet, mjölk och snus på vägen hem från jobbet, osv...? Skall passa "striijthojjar" som min bumse...

/Johan

Bra tråd ! Min gammle far fyllde precis år och snackade om nån typ av mindre väska att ha på passagerarplatsen. Ingen som sett någon ligga och skräpa på nätet ?

Jag kör med en sån HÄR, spänner den runt sadeln på passagerarplats. Jag köpte min för att ha kameran i, men väggarna sitter bara med kardborreband så de är bara att kasta ur. Man får i rätt mycket, nästan en full matkasse :D

Sen gör ju Lowe bara kvalitetsgrejor. 400 Pix e den värd.

Tankväska? Ryggsäck? Enduroåkare kör med verktygsväska - rymmer verktyg och en slang. Lämna slangen hemma så får du in mjölken och snusen.

Denna kanske som jag snubblade över på roffes

National Cycles Storage Pod är ett utmärkt alternativ till tankväskor. Väskan rymmer 4 liter och sätts enkelt på plats bak på hojen.
4 långa remmar med krokar medföljer. Remmarna spänns från insidan, inga lösa remmar utanför väskan alltså.
På insidan av väskan finns en löstagbar "bricka" med två småfack på sidorna, ett större mittfack och ett dokumentfack på undersidan.
Väskan är formgjuten och behåller sin form även när den är tom.

Längd: 35 cm
Bredd, framkant: 32 cm
Bredd, bakkant: 23 cm
Höjd, framkant: 15 cm
Höjd, bakkant: 11,5 cm
Volym: ca 4 liter

Art.nr: 14-N1370
Pris: 1375 kr/st

Bifogat

• 14-N1370.jpg
    14-N1370.jpg
    96.9 KB · Visningar: 273
Denna kanske som jag snubblade över på roffes

National Cycles Storage Pod är ett utmärkt alternativ till tankväskor. Väskan rymmer 4 liter och sätts enkelt på plats bak på hojen.
4 långa remmar med krokar medföljer. Remmarna spänns från insidan, inga lösa remmar utanför väskan alltså.
På insidan av väskan finns en löstagbar "bricka" med två småfack på sidorna, ett större mittfack och ett dokumentfack på undersidan.
Väskan är formgjuten och behåller sin form även när den är tom.

Längd: 35 cm
Bredd, framkant: 32 cm
Bredd, bakkant: 23 cm
Höjd, framkant: 15 cm
Höjd, bakkant: 11,5 cm
Volym: ca 4 liter

Art.nr: 14-N1370
Pris: 1375 kr/st

Den där är just den jag var ute efter från början, men källor (r1150r.net) påstår att den inte går att spänna fast något vidare på en r1200r. Har nu hittat denna: http://www.rka-luggage.com/A03 Seatbags/8_STARR/STARR I.html Verkar schysst, en sådan blir det nog!

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage