Liten tröst i mörkret

korvgubbe skrev:
....eller hur var det nu?! Det är inte så att jag använt just detta fall som exempel på när jag vill ha hårdare straff?! :va :rolleyes:

Jo, det är en del av Extreme Makeover även det. :tummenupp

Fan vilken dålig tråd du startade, bara jag som nappade - men jag nappar ju på allt så det räknas inte.
:banana

Fyra år? Jojo, de är ute efter två och är fortfarande kapabla till liknande handlingar. En skymf mot offret är vad det är.

Halvtid får de i och för sig inte, 2/3 får man sitta.
Fortfarande en skymf, ja.

Markus skrev:
Halvtid får de i och för sig inte, 2/3 får man sitta.
Fortfarande en skymf, ja.

Förstår inte hans mammas inställning; "äntligen har han fått upprättelse". Upprättelse hade varit ett tiotal års vistelse i valfritt Gulag-läger för var och en av de inblandade.

McB skrev:
Förstår inte hans mammas inställning; "äntligen har han fått upprättelse". Upprättelse hade varit ett tiotal års vistelse i valfritt Gulag-läger för var och en av de inblandade.

Jag tror/hoppas att hon syftar på att de i alla fall dömdes med rätt rubricering.
Straffet är som sagt pinsamt, intressant att t.ex. DN igår skrev att "straffen höjdes radikalt" - räknar de procenten eller? :va

Markus skrev:
Straffet är som sagt pinsamt, intressant att t.ex. DN igår skrev att "straffen höjdes radikalt" - räknar de procenten eller? :va

Tja, allt är relativt. Här i daltandets högborg är en straffhöjning över huvud taget något radikalt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg