Liten svacka vid gaspådrag GSXR 1100

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
Jag har läst allt jag har lyckats hitta på SH beträffande detta, men känner mig ändå lite osäker...

Jag har satt på originalsystemet på hojen (sitter originalfilter på) och därmed originalmunstyckena 125, det satt 127 i innan. Den har en svacka vid gaspådrag från 1/4 gas och fullt skaft, släpper jag av lite så svara den bra. Hojen varmkörd...

Nålarna är höjda ett hack och det sitter en storlek större lågfart.

Kan lösningen vara att sänka nålarna till mittenläget (original)?

Någon storlek 127 finns det inte av Mikunis originalmunstycken. De kommer i steg om 2.5. Går motorn bättre vid lite avdrag betyder det alltid att den är för klent bestyckad, iaf på cv-förgasare. Fetta upp blandningen till 127.5 på huvud och höj nålarna ett snäpp.

Det var rätt, det står 127,5 på dem, ögonen räckte inte till riktigt...

Tack Anders, japp, bestyckar om ikväll, jag hade 127,5 + 1 hack upp med ett 4-1 + originalfilter.

Du menar alltså att nålarna ska vara totalt upp två snäpp från mittenläget?

Kan det vara så att den andas något bättre med originalsystemet? För mig låter det konstigt.

Last edited:
En modifikation i motorn kan göra att suginpulsen i förgasaren blir starkare, eller svagare. Vilket gör att man måste kompensera med större eller mindre munstycke. Det har egentligen inte så mycket med att göra hur mycket luft den suger i sig.

Vid trimning brukar gashastigheten och undertrycket sjunka, vilket gör att man måste kompensera med större munstycke för att kompensera det sämre suget genom munstycket. Alltså, större munstycke för samma blandning.

Mats

Nu sitter det 127,5 munstycken nålen höjd ett snäpp från mitten + en chimsning...

Provkörs på fredag

Blev inte bra, vid fullgas tappar den lite och kommer tillbaks, om jag smyger så drar den bar hela vägen. Min känsla är att den får för mycket, vad tror ni om att sänka nålen. 127,5 munstycke borde funka, tycker jag.

Det sitter en storlek större lågfart.

I vinter blir det en RS36 brygga och V&H SS2

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back