Liten slicksfråga rörande storlekar

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
tjoho.

satt och skulle kränga på ett däck idag.

tyckte att det gic väldans trögt så jag började kika lite. och mitt sportec m3 i storlek 17 gick jättefint.

då kollade kag storleen på slicket och det står 125/80R420 , är det måne ett 16,5" slicks och är det så så har killen jag köpte av skickat helt fel kan man ju säga. synd att man köpte så många bara och att det var i höstas.

men det är ju inte dags att gråta än. först så skulle jag vilja veta om mina misstankar är riktiga.

mvh

Det är 16,5
Lite beroende skick så skulle jag kunna tänka mig att byta gamla 17 tummare mot 16,5:or

Jag har två stycken beggade som funkar till träning ett michelin och ett dunlopp , samt två flång out of the box nya aldrig körda michelin .

Jag har två stycken beggade som funkar till träning ett michelin och ett dunlopp , samt två flång out of the box nya aldrig körda michelin .

Jag har ett helt nytt 17" Michelin Supersoft/29 ligger. Kan byta? Skulle egentligen behöva nya regndäck fram 16,5" men men...

Det funkar , vart finns du ? Eller det kanske är bäst med bussgods jag finns i skövde

Kanoners! Du har inge regn 16,5 fram ligger nytt?

Jag finns utanför fjollträsk. Bara vi byter första träningslägret eller första tävlingen. Inga problem!

Tummis? :tungan

Kanoners! Du har inge regn 16,5 fram ligger nytt?

Jag finns utanför fjollträsk. Bara vi byter första träningslägret eller första tävlingen. Inga problem!

Tummis? :tungan

Tummis , det blir väll örebro valborg då :) eller nått sånt , bli bara inte arg på mig om det skulle råka bli så att jag antingen köper en 16,5" fälg eller blir av mä däcken innan :)

Hörs innan valborg, så ser vi vad som finns, har ett flång nytt michelin med liggandes

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park