Liten regplåt

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Jag har en s.k liten regplåt på min hoj , och polisen ville titta närmare på den idag , dom tyckte att den såg så liten ut , men sa att den satt bra till. ( den sitter typ under sadeln mellan mina ljuddämpare)

Fick dock inga böter eller dylikt dom var hur trevliga som helst, dom var inte säkra på om jag fick ha den skylten och skulle kolla upp det och höra av sig.
Gör det tänkte jag och var glad att jag slapp böter, men vad är det som gäller angående storleken på skyltarna?

Min komentar när dom påpekade skylten,- den har alltid sett ut så där , är det inte rätt skylt :va

Dom kollade inte ens KK , så heller inget om ljudnivån på hojen, eller miniblinkers.
Fast miniblinkers får man väl ha, men det är svårt för dom som kör bakom mig att se om jag blinkar höger eller vänster då blnkersarna bak sitter så nära varnadra.

Host host .... köp en trisslott

Du får endast använda nr skyltar från VV det är bara dom som är godkända . Har du en egen tillverkad skylt så tror jag det räknas som faskskyltat .

Egentillverkad , klistermärke på plåtbit..

Jag trodde helt klart att jag skulle få böter för skylten ,

Stefanp skrev:
Jag har en s.k liten regplåt på min hoj , och polisen ville titta närmare på den idag , dom tyckte att den såg så liten ut , men sa att den satt bra till. ( den sitter typ under sadeln mellan mina ljuddämpare)

Fick dock inga böter eller dylikt dom var hur trevliga som helst, dom var inte säkra på om jag fick ha den skylten och skulle kolla upp det och höra av sig.
Gör det tänkte jag och var glad att jag slapp böter, men vad är det som gäller angående storleken på skyltarna?

Min komentar när dom påpekade skylten,- den har alltid sett ut så där , är det inte rätt skylt :va

Dom kollade inte ens KK , så heller inget om ljudnivån på hojen, eller miniblinkers.
Fast miniblinkers får man väl ha, men det är svårt för dom som kör bakom mig att se om jag blinkar höger eller vänster då blnkersarna bak sitter så nära varnadra.

blev stoppad för några veckor sen.. hade regplåten på väskan (orginalplåt) o han sa att de inte va aktuellt o ha den där men slapp böterna :banana men jag skulle sätta den på rätt plats igen.. man måste ha orginalplåten på hållaren med reflex o allt!
nu sitter min iaf på hojen men en bit under.. men så länge den syns så brukar de nog inte grina så hårt..

Jag vill inte ha orginalhållaren med reflex och allt, det är så fult, och om jag ska ha det så kan jag inte ha mina miniblinkers bak heller.

Stefanp skrev:
Jag vill inte ha orginalhållaren med reflex och allt, det är så fult, och om jag ska ha det så kan jag inte ha mina miniblinkers bak heller.

nej de e inte snyggt! har tage bort mitt med o har miniblinkes... men som sagt va så länge som du har en skylt som snyns hyfsat bra så äre ganska lugnt.. o 300:- i böter nån gång om året om man nu skulle bli stoppad för de kan du ju va värt! :yoparty för orginal äre inte snyggt!!

Sant , jag tar hellre 300 kr i böter än att ha de där fula grejerna som kallas orginal.

Polisen skulle kolla upp om jag fick ha min lilla regplåt och om jag inte fick ha det så skulle dom höra av sig.

Dom har inte hört av sig än i alla fall , det är ju bra att det är ok att köra med liten replåt.. :banana

Stefanp skrev:
Polisen skulle kolla upp om jag fick ha min lilla regplåt och om jag inte fick ha det så skulle dom höra av sig.

Dom har inte hört av sig än i alla fall , det är ju bra att det är ok att köra med liten replåt.. :banana

Är poliserna i piteå snälla i överlag?
Blir ju hojj till nästa år ;) (snart uppkörning :yoparty )

Stefanp skrev:

Endast VVs plåtar är godkända. Glöm inte skyltbelysningen. Minibinkers är godkända så länge de är E-märkta och det är minst 20cm mellan de blinkande ytorna. :mattias :fakta :hördu
Eller så skit i vilket och bara gasa på :tummenupp :yoparty

ps. att poliserna inte visste det tyder på att det inte var några trafikare :hihi

Jag har aldrig haft problem med piteåpolisen , men jag har inte haft så mycket med som att göra heller.

Jo jag vet att det bara är vv:s skyltar som är godkända , men jag gör som dom sa , så länge dom inte hör av sig så,, fast jag byter knappast skylt även om dom hör av sig...

20cm mellan bilknersarna,, gick ut och mätte , det är hela 5,5cm mellan mina blinkers ,, :hihi

Xyron skrev:
Är poliserna i piteå snälla i överlag?
Blir ju hojj till nästa år ;) (snart uppkörning :yoparty )

Lycka till med uppkörningen , och med polisen i framtiden.

Vad ska du ha för hoj då?? en blå Hornet 900 ,,,

Stefanp skrev:
Jag har aldrig haft problem med piteåpolisen , men jag har inte haft så mycket med som att göra heller.

Jo jag vet att det bara är vv:s skyltar som är godkända , men jag gör som dom sa , så länge dom inte hör av sig så,, fast jag byter knappast skylt även om dom hör av sig...

20cm mellan bilknersarna,, gick ut och mätte , det är hela 5,5cm mellan mina blinkers ,, :hihi

Vore inte roligt om du blev påkörd bakifrån p g a att de inte ser åt vilket håll du ska svänga. iofs så är det inget som ska hinna med eller ligga i röven på en men det händer i stadstrafik.
Jag kör hellre med bra sidospeglar o blinkers för att minska denna risk.

(åkte dit för ombesiktning för "oläsbar skylt, orginal som var vinklad, förra sommaren. Då hade jag tidigare fått underkänt på besiktningen och ändrat ned den till något bättre tyckte jag-tyckte inte Harry. Jag ifrågasatte, men han tyckte att man ska kunna läsa skylten från "gocartnivå" :kocko )

Nej det vore inte roligt att bli påkörd bakifrån , men man försöker ju trots att man alltid blinkar visa sina medtraffikanter vad man har tänkt att göra, typ lägga sig nära mittlinjen vid vänstersväng och dylikt.

Back