Liten pojke attackerad av hund i Göteborg.

"Den aggressiva hunden" står det i en artikel som länkas under bilden.
Jag tycker att hunden ser glad ut. Ägaren kanske har lekt mycket "kamp"- och draglekar med den och den trodde att ungen ville leka med den.
Hade den velat skada ungen hade den inte bitit i byxbenen/baken utan siktat på halsen och ansiktet.

Det fösvarar ju förstås inte situationen på något vis, sånt här skall inte få hända.
Har man en stor hund skall man kunna hantera den och se till att den fungerar i folkmassor vilket inte denna hund gjorde.

Trist ändå att den troligtvis kommer att avlivas om den hittas.

Spelar ingen roll om hunden är aggressiv eller bara vill leka, det är hundägaren det är fel på.
Har man inte stenkoll på sin hund så tar man inte ut den bland folk, det är respektlöst helt enkelt.
En hund är en hund och de ska uppfostras korrekt och hårt och av människor som vet hur man uppfostrar en hund.
Att den avlivas är ju inget konstigt, det är ju ägarens ansvar att inget sker och när det skiter sig så avlivar man hunden och förhoppningsvis straffas hundägaren även på andra vis. Vad skulle alternativet vara?

Tråkigt att se, och riktigt otäck upplevelse för barnet.

Hunden ser ut att bara vilja leka. Hoppas man hittar ägaren och ser till att hunden får bo hos någon som har bättre koll/hyfs än att vare sig kunna kontrollera/korrigera sin hund eller stanna kvar och be om ursäkt samt ersätta sveda och värk.

Skyll inte detta på hunden för en sekund, den är ju inte det minsta aggressiv. Viftar på svansen och leker dragkamp. Den förstår inte bättre för ingen har förklarat för den att barn inte är leksaker.

I den bästa av världar, omplacering.

I den bästa av världar så skulle inte vem som helst få skaffa en hund som trots allt kan bli ett mycket farligt vapen.
Men nu lever vi i verkligheten och då blir hunden avlivad och hundägaren kan skaffa en ny för att sprida skräck ytterligare i samhället.
Jävla tur för ägaren att det inte var min unge, då hade jag troligtvis avlivat både hund och ägare på plats :mad:

Och sen går idioten bara därifrån och ingen gör något? Fint samhälle vi lever i...

Jag tror inte på såna människor och hundar ihop. Eftersom många tycker att en hund inte är värt nånting och egentligen bara är ett smutsigt djur. Klart hunden blir tokig.

Det värsta e att skithuvvet med hunden bara går därifrån ...... helvetes jävla respektlösa slödder :mad:

Det är ingen extrem situation för de körde inte +30.

Hundar har inte i stadsmiljö att göra annat än för synskadade. Häpnadsväckande i vårt sönderreglerade samhälle att kreatur som kan flippa hur som helst, handhas av vilket mifffo som helst inte kräver någon form av kontroll eller bevis om kunnande/lämplighet.

Hundar i tätort är bara kött på fel ställe.

Det heter hundförare av en anledning. Inte hundens fel om den fortfarande är uppspelt som tidigare påpekats.

Kalle har precis tränat Krav Maga, och ska visa upp sina knep för en kompis när Lisa går förbi och träffas av ett slag.

Avliva Kalle?

Sett skräckexempel på hundstället jag är på. Står klart och tydligt "Ej lämplig för barn under 12" etc.
Lik forbannat så kommer foräldrarna och säger ok, när lillkillen på 6 formligen älskar vovven.

Som tur är så har dom "suitability-checks" innan dom lämnar ut hundarna

En kärring på kvarteret har skaffat rottis. Hennes gubbe är så rackig att han knappt kan gå och hon själv är en tvärhand hög och halvstapplig hon med. Noll koll på rottisen och bara en tidsfråga innan något händer. Kärringen gick omkull ordentligt i vintras när hunden ryckte lite.

Förra veckan gjorde hunddjäveln utfall och hoppade, slet och drog när jag passerade med hojen. Det kändes som om det var mest tur som gjorde att hon lyckades hålla hunden.

Hunden i sig verkar som sagt snäll men jag tror att risken är stor att den kommer göra precis som hunden på filmen och "leka" med ett barn om den får chansen.

Jag tycker också att det ser ut som om hunden leker snarare än "attackerar". Däremot har en sån där hund sådan styrka att "lek" kan göra alldeles för mycket skada för att det skall vara ok. Den där ägaren skall bli av med hunden om inte annat för att han bara drar. Det borde räknas som smitning på samma sätt som det hade gjort om han backat på en annan bil med sin egen och dragit därifrån..

Förbjud hundar i städer. :mad:

sönder avlat djur som säkert lider av mycket skit vi inte känner till

Oansvarigt att inte koppla ungen..

Nej, vi avlivar inte människor. Men hundar som är inblandade i dylika incidenter avlivar vi allt som oftast och skulle min hund attackera en människa så skulle den avlivas direkt. Nu säger ni att detta var lek för hunden men det spelar ingen roll alls, hunden är en fara för sin omgivning= avliva den. Varför omplacera och riskera framtida liknande händelser? Visst, det kan gå bra. Men det är ingen garanti om den inte hamnar hos en människa som verkligen vet hur man drillar en hund stenhårt, så som alla hundar ska skötas o de ska vistas bland människor so inte ber om hundens närhet.

Det borde räknas som smitning på samma sätt som det hade gjort om han backat på en annan bil med sin egen och dragit därifrån..

Det borde räknas som smitning från en misshandel om inte annat. En hund är ju som en förlängning av den som håller i den så i detta fallet borde hundägaren anhållas och dömas för misshandel av ungen, det borde vara det minsta man kunde begära.

Ungefär som en hoj mao...

Men där har vi åtminstone körkortskrav samt besiktningskrav för att hålla koll på att du får köra den samt att den är godkänd att framföra. Då har man gjort ett försök till att hålla kontrollen åtminstone, sen att det inte efterlevs är en annan femma...

Jag blev vittne till hur en dam på cykel blev biten av en ung tjejs blandrashund när hon cyklade förbi hunden. Ägarinnan var inte den skarpaste kniven i lådan så att säga och umgicks med tvivelaktiga människor (läs; arbetslösa suputer och halvpundare) och hon drog fortare än en avlöning. Då kändes det skönt att ett annat vittne visste vem det var och skulle invänta polisen. Hur det gick vet jag inte men samma tjej brukar synas med en annan hund numera. Hon borde ha fråntagits den första och sen vara förbjuden att äga en annan hund i framtiden helt enkelt.

Killen som springer fram och kopplar halsgrepp på kampisen borde få dagens ros. Hoppas hunden får det trevligt i hundhimlen och att ägaren får djurförbud.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT