Liten nummerskylt. Erfarenheter ?

• Thread starter Thread starter fax
  • Start date Start date

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Jag funderar på att skaffa en LITEN nummerskylt , har sett massor med hojjar som har det men..........vad säger Herr Haffa och Bosse Batong om dessa ???

Någon här som har erfarenheter av detta så berätta gärna.
Någon som vet nåt bra ställe där man kan beställa dessa pyttesmå coola skyltar mm ?

:cool:

jag har kört framför farbror blå med min lilla skylt, har aldrig blivit stoppad, kanske de inte lade märkte till den

//Linus

I allmänhet så har inte länsmann speciellt bra koll på skyltar..
Däremot ligger man risigare till om man åker in i en flygande inspektion.. Men o andrasidan så e ju 400 lätt värt en liten fin skylt..

Maila artinvest@telia.com
De gör kanonskyltar för runt 360:-
Riktigt snygga!!

:squid

Varför ha skylt överhuvudtaget om du ändå ska vara olaglig?

/R

Finns nog lika många erfarenheter som det finns skyltar...

Jag hade liten skylt på min hoj & jag blev aldrig stoppad på grund av den. Har även klarat flygande inspektion. Men det är här det...

Känner folk som inte ens kan tänka på att ta en sväng utan att farbror haffa står där med spaden.

Man kör nog med skylten tills man blir less på att betala böter.

Åkte dit på fortkörning, men dom klagade inte på in lilla skylt (om han nu fattade att den var liten???) :hej

Blev stoppad härom dagen i ett industriområde där folk brukar öva slangkörning , jag provade lite på slangen och vips så var det en blå där men dom var trevliga och sa inget om miniskylten så det är nog väldigt olika beroende på vilket humör herr blå är på .

watson skrev:
Du kan lika bra köra utan skylt som med miniskylt. Samma böter.
/FW

Att åka med annan skylt än av vägverket utfärdad = ingen skylt!! Detta sa en trafikpolis när han stoppade mig.

Men slapp böter, bara ombesiktning :tummenupp

cloud79 skrev:
jag har kört framför farbror blå med min lilla skylt, har aldrig blivit stoppad, kanske de inte lade märkte till den

//Linus
Nä, gör den bara tillräckligt liten så lägger de aldrig märke till den :tummenupp

Liten skylt eller ingen skylt alls är tydligen 400:- i böter, men vad får man betala om man har Vägverkets skylt långt fram i hjulhuset så den knappt syns.

Jag har monterat skyltbelysning i hjulhuset så det får man inga böter för i varje fall.

Jag fick 300, men han sa att de igentligen va 400kr.
Fast då ska man tänka på att ja har min mini-skylt långt inne under tailen, svårt att se från typ 20m :cool:

Är det olagligt att ha den in under tailen? Vad blir man troligast stoppad för? Vad är böterna för att ha det under tailen? Det är klart snyggast.

Hur blir det då om man gör såhär då?

Hur blir det om man gör såhär då,plockar av orginal skylten o kör helt oskyltat,visst det väcker extra uppärksamhet men om man har orginalskylten med sig i väskan o beklagar sig att den lossnat eller nån attans har försökt o sno den.
Vad säger Harry haffa om det då?
Mvh R1 racer

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion