Liten mobil som komplement till jobbluren?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tjena,

Jag har en X1 i jobbet och den funkar faktiskt bra för arbetsgöromål. Men den är stor och klumpig och har världens långsammaste kamera. Nu vill jag ha en telefon mer för fritiden som går ner i jeansfickan utan att det ser ut som att man är "glad att se dig".

Jag vill inte betala 5000 spänn så just nu ligger SE X10 mini bra till. Jag känner till nackdelarna med hyfsat dålig skärm i ljusa förhållanden och halvpinkig batteritid. Just det suger då jag jagar och vandrar och ibland är borta 5-6 dagar i bushen.

Finns det contenders till X10 mini? Tycker att 16 mm är lite tjockt men annars är höjd 83.0 x bredd 50.0 mycket bra. Hade en W880i tidigare som var 9 mm tunn och den var super i framfickan på jeansen och bland de bästa telefoner jag haft.

OBS. Touchscreen och avancerade office-funktioner är inte alls viktiga. Litenhet prioriteras och gärna en SE-lur...

Men nu jäklar hänger smockan i luften! 1,5 tim utan svar på SH är skandal :)

Jag har en T700 som komplement till jobbluren. Asgött format, funkar bra med standardfunktioner och kostar inte många spänn...

http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/t700?cc=se&lc=sv

T700-main.jpg

Jag har en lite sliten SE W880i som nog är den mest stryktåliga och problemfria luren jag ägt. Har klarat asfalt, betonggolv och fukt utan problem. Köpte den direkt den släpptes i april 2007 och hade den till förra sommaren. Lite tråkigt dock med 2Mpix kamera om man vill ta nån bild - lite därför jag klurar på en ny. Dessutom har sambon den sen dess då hennes mobil la ner och hon har inte fixat en ny än. Ska kolla in tipsen, tack!

Den ligger bra till men det är jävligt dålig batteritid och ingen rolig skärm ute i solen enligt en kollega och en polare. Batteritiden är ingen hit om man ska upp i fjällen och jaga i 5-6 dagar...

x10 mini är sjukt grym. Har en själv och är nöjd som fan.

Går det att få tvillingkort till sitt sim-kort? Tänkte om man vill ha 2 mobiler, så man slipper skifta kort i telefonerna hela tiden...

Går det att få tvillingkort till sitt sim-kort? Tänkte om man vill ha 2 mobiler, så man slipper skifta kort i telefonerna hela tiden...

Det beror på abbonemanget, Tre har väl haft den möjligheten, säkert andra också.

Halebop/Telia har det inte så vitt jag vet.

Vi har Telenor, gamla Vodaphone, via jobbet och jag har tvillingkort. Funkar väldigt smidigt, bara att ta med den lur man vill och sen aktivera den med att ringa *333#. Glömmer man att aktivera så kan man ringa ut men inkommande samtal kommer till den "aktiva" luren.

Om du är i bushen 5-6 dagar så är det väl för att slippa telefoner, datorer och annat modernt krafs?

Du har väl inte mobilen på då?

Ett tips, ha med dig en gammal mobil som du bara slår på ifall du råkar i nöd. Njut av naturen och lugnet istället. :)

Det kan finnas orsaker att vilja vara nåbar och inte bara slå på nån gång per dygn (farsan är till åren och sambon inte med osv.). Primärt är telefonen avslagen men att riskera att batteriet är slut för att man glömt telefonen på över natten är ett klart minus. Jag kom nu på att Samsung har stryktåliga lurar med lång passning.

Om du är i bushen 5-6 dagar så är det väl för att slippa telefoner, datorer och annat modernt krafs?

Du har väl inte mobilen på då?

Ett tips, ha med dig en gammal mobil som du bara slår på ifall du råkar i nöd. Njut av naturen och lugnet istället. :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park