Liten Macfråga...

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Tja!

Jag satt och funderade på om jag kan vrida skrivbordet på min macbook, sådär så att det ser ut som man snurrar på en kub. Har försökt och leta på lite andra dataforum och så, men nu vänder jag mig till den sanna källan av universums vetenskap.
Någon som vet?

Hmmm Jag förstår inte riktigt hur du menar? Är det något nördigt program man kan ladda ner som macsaber typ? I så fall vill Jag också ha :)

Jag hade någon nerdig applikation när jag körde någon Linux som gjorde precis det, varje sida på kuben var ett eget skrivbord, så på ena sidan hade jag uppe mIrc, på en annan Gimp, den tredje hade jag surfprogrammet i gång, den fjärde Limewire osv...

Det var faktiskt användbart.

Nä, jag vet ju inte vad det är... det är ju därför jag frågar.
Jag har bara hört talas om det och tyckte det verkade asballt!

Vad är macsaber då? Allt som är onödigt är kul!

Hittade denna på tuben!!! Det här ser ju ännu roligare ut.

Det jag menar egentligen är bara hur skrivborden vrider på sig, att dom sen ändrar sig när man knackar på skärmen är bara en bonus...

[YOUTUBE-ID]G-hnrvnyWHU[/YOUTUBE-ID]

Tydligen heter det smackbook och borde gå att knappstyra om du saknar
nö(r)dvändig maskinvara för att få den att bläddra när du knackar på den.

Eller har alla macar inbyggda accelerometrar numera?

Sådär ser det ut när man byter användare i OSX, fast det var ju inte riktigt det du var ute efter :)

Ser rätt tufft ut, men är ju egentligen samma sak som Spaces, bara att det ser annorlunda ut :tummenupp

Jag var sjukt imponerad när jag hittade alla "homebrews" till min Nokia n95
som kunde göra en massa jette kovla (onödiga) grejor när man skakade och vände på luren mm, tröttnade tyvärr rätt så snabbt. :tråkboll

Jaså? När man byter användare... Det har jag aldrig sett. Hur gör man då?

Men, det borde ju finnas något sätt att få den där coola snurrfunktionen utan att installera just smackbook...

Använd spaces... vet inte om det är vad du är ute efter men själva grejen med olika "skrivbord" är just det.

googla mac saber så får du se. macbooken blir en lightsaber som man kan vifta runt med så man tappar den i golvet :nörd

lär dig länka! vi är lata :tungan

[YOUTUBE-ID]qK4AonfnFaM[/YOUTUBE-ID]

JAG är lat... Ful film btw. Så där ser det ut ibland när jag och min polare gör musik i studion. Efter några munkar så åker man oftast på en liten sockerrush vilket kan ta oanade former. Jobbeffektiviteten blir självklart lidande.

http://www.freemacware.com/macsaber ladda ner

Jaså? När man byter användare... Det har jag aldrig sett. Hur gör man då?

Men, det borde ju finnas något sätt att få den där coola snurrfunktionen utan att installera just smackbook...

När man har mer än en användare så kan man välja att ha namnet eller en ikon upp vid "Spotlight", när man klickar där och väljer att byta användare så roterar skrivbordet så där snyggt :yoparty

När man har mer än en användare så kan man välja att ha namnet eller en ikon upp vid "Spotlight", när man klickar där och väljer att byta användare så roterar skrivbordet så där snyggt :yoparty

Tack!!!

Det där var ju en alldeles underbar funktion!
Jag visste väl att det fanns ett smidigare sätt att växla användare än att behöva logga in och ut hela tiden!
Suveränt :tummenupp

Jag hade någon nerdig applikation när jag körde någon Linux som gjorde precis det, varje sida på kuben var ett eget skrivbord, så på ena sidan hade jag uppe mIrc, på en annan Gimp, den tredje hade jag surfprogrammet i gång, den fjärde Limewire osv...

Det var faktiskt användbart.

Kan det vara Beryl, du tänker på?

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back