Liten guide att ha med sig när man blir stannad av Polisen!

Om du nu vill dra ned byxorna böja dig fram och "ta emot" allt polisen säger är det helt upp till dig :arsele :tummenupp

Kan man inte stå för det man gör är det bums tillbaka till dagis. Skylla ifrån sig och smita ifrån ansvar är inget en vuxen man ska hålla på med. Inte heller är det något jag vill att mina barn ska göra. Därför gör jag det ej heller själv.

Och folk undrar varför deras barn ställer till jävulskap och sedan har mage att ljuga och skylla ifrån sig... Ja, undra var de fick det ifrån? :huvet Inte svårt att räkna ut då man läser denna tråd.

Bara mina 2 cent. :tummenupp

Ett hett tipps då man har att göra med polisen är att ha en av "snabb funktionerna" på telefonen inställd för inspelning.
Blir man stannad för oavsett vad så spelar man helt enkelt in samtalet. Detta är lagligt då du utgör ena parten.

Är poliserna trevliga o så o det bara handlar om att blåsa eller nått sånnt är det bara att redera ljudfilen efteråt.

MEN om poliserna är sturska/elaka/gävlas/hotar etc etc o du nekar o sen blir det rättegång ... välkommen till att det inte är ditt ord mot polisen & du åkter dit. Utan det är polisens egna ord & betende inspelat mot det nu polisen försöker övertyga rätten om.
Ljudinspelningen visar ju att det som försegick faktiskt bekräftar din version, inte polisens.
Skulle polisen "HOTA" med nått o sen påstå i rätten att han inte alls gjort det o sen spelar man upp ljudupptagningen.... Hmmm vart tog polisens trovärdighet vägen???
O jag har provat detta med inspelning o ha mobilen i jeansfickan.
Funkade fint o man hörde klart o tydligt allt som sas av alla parter.
Sen att jag inte fick böter utan uppmaning om att ta det lugnare i slutändan gjorde att jag togbort filen.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8