manglan
Ny medlem
Haha jobbar man så inihelvete så har man ändå inte tid att se på växten och då behöver man ju ingen;-)
Jag jobbar som chef men jag tycker nästan det är pinsamt när städerskan kommer och ska städa mitt kontor, jag gör det hellre själv för jag anser att gör jag det hemma så kan jag göra det på jobbet också.
Och hur många minuter per vecka tar det att vattna några växter? Fem?
Nej det är det jag syftar på, varför ska allt vara så uppdelat, varför kan man inte vara hyfsat bra på många saker?
Får inte er städare betalt för att..? Ja just det! Städa?! Och så tycker du att min generation är förslappad? Det är ju din generation som dumförklarar oss yngre så att vi känner oss inkompententa och osäkra på oss själv? Tänket "lilla flickan/grabben, låt det vara så tar bästa jag över"? Snacka om att på ett (o)medvetet sätt trycka ner oss i skoskaftet.Jag har själv jobbat städerska så jag vet vad det handlar om inom den yrkesgruppen, även jobbat som kock, badvakt, beridare/ridinstruktör, simlärare/badvakt... Har suttit på styrelse möte hela veckan med diverse föreningar. Jisses amalia är det enda jag har att säga när valberedningens ordförande borja snacka "back in the old days"... Släpp kontrollbehovet och låt oss lära oss! Behåller BHn på, men demonstrerar såhär

Tack för mig

på och få dom att
Att det beror inte på om man är tjej eller kille för att klara av det som kidsen gör. Utan handlar om talang, envishet och träning i mängder! Självklart med föräldrarnas stöd och omtanke