Liten flicka med talang

Haha jobbar man så inihelvete så har man ändå inte tid att se på växten och då behöver man ju ingen;-)
Jag jobbar som chef men jag tycker nästan det är pinsamt när städerskan kommer och ska städa mitt kontor, jag gör det hellre själv för jag anser att gör jag det hemma så kan jag göra det på jobbet också.
Och hur många minuter per vecka tar det att vattna några växter? Fem?
Nej det är det jag syftar på, varför ska allt vara så uppdelat, varför kan man inte vara hyfsat bra på många saker?

:va Får inte er städare betalt för att..? Ja just det! Städa?! Och så tycker du att min generation är förslappad? Det är ju din generation som dumförklarar oss yngre så att vi känner oss inkompententa och osäkra på oss själv? Tänket "lilla flickan/grabben, låt det vara så tar bästa jag över"? Snacka om att på ett (o)medvetet sätt trycka ner oss i skoskaftet.
Jag har själv jobbat städerska så jag vet vad det handlar om inom den yrkesgruppen, även jobbat som kock, badvakt, beridare/ridinstruktör, simlärare/badvakt... Har suttit på styrelse möte hela veckan med diverse föreningar. Jisses amalia är det enda jag har att säga när valberedningens ordförande borja snacka "back in the old days"... Släpp kontrollbehovet och låt oss lära oss! Behåller BHn på, men demonstrerar såhär :brinnerup

Tack för mig

hur många anställda?

ungefär lika många, hurså? gör nu inte bort dig och säg att alla kan ansvara för varsin växt, för det funkar inte så, precis som -jp- säger, ingen har tid att tänka på om växten är torr, behöver duschas, hur mycket vatten den behöver just denna vecka osv.

Jag håller med dom flesta av dom sista inläggen.

Sporthojsfarmorn har faktiskt bra poänger, även om jag också är 80-talist fast den första kullen.
Jag tycker det är fånigt när städerska kommer och ska städa mitt kontor, eftersom jag ändå måste gå ut för jag kan inte tänka när hon är där, meninglöst.
Det är sällan man är så upptagen att man inte klarar av att vattna en blomma en gång i veckan när man ändå hämtar kaffekoppen, en usel ursäkt för att man inte orkar bry sig.
Men det är ju en parantes i diskutionen.

@Mangan: Det är ett stort problem det där med folk som tar över när man själv vill försöker fixa det, skitirriterande och jävligt dumt.

Har en polare som gör så med sin tjej, fast när det gäller matlagning. Han är bättre i köket och kommer och tar över när hon ska laga mat eller kommer med "goda råd". Resultatet är att han får laga all mat. Dumt av honom.

Sen håller jag med om att alla kan det mesta om dom bara försöker, men det är ju där problemet är! Många försöker ju aldrig!
Det duger ju inte att sitta på sitt arsle och säga "det där kan jag också om jag bara försökte" samtidigt som man inte lägger två strån i kors.

Jag håller med dom flesta av dom sista inläggen.

Sporthojsfarmorn har faktiskt bra poänger, även om jag också är 80-talist fast den första kullen.
Jag tycker det är fånigt när städerska kommer och ska städa mitt kontor, eftersom jag ändå måste gå ut för jag kan inte tänka när hon är där, meninglöst.
Det är sällan man är så upptagen att man inte klarar av att vattna en blomma en gång i veckan när man ändå hämtar kaffekoppen, en usel ursäkt för att man inte orkar bry sig.
Men det är ju en parantes i diskutionen.

Knappast. Inte fan har jag tid med det, precis som att städerskan, som kommer dagligen, inte drar igång dammsugaren om jag sitter och jobbar; isf får helgstädarna göra det.

Jobbar du i 200 har du helt enkelt viktigare saker att tänka på. Växternas status är komplett ovidkommande i sammanhanget.

Knappast. Inte fan har jag tid med det, precis som att städerskan, som kommer dagligen, inte drar igång dammsugaren om jag sitter och jobbar; isf får helgstädarna göra det.

Jobbar du i 200 har du helt enkelt viktigare saker att tänka på. Växternas status är komplett ovidkommande i sammanhanget.

Håller med -JP-
Det är inte det att man glömmer bort dom, det finns oftast inte tid, blir det nångång 5 minuter över så ser man till sitt egna bästa först, att man gör sina mikropauser för att inte bli helt knäpp och passar samtidigt på att dricka vatten, äta en frukt eller något åt de hållet (pissepaus?).

Och månar chefen så förbaskat mycket om växterna så får chefen pyssla med dom. :tummenupp

Håller med -JP-
Det är inte det att man glömmer bort dom, det finns oftast inte tid, blir det nångång 5 minuter över så ser man till sitt egna bästa först, att man gör sina mikropauser för att inte bli helt knäpp och passar samtidigt på att dricka vatten, äta en frukt eller något åt de hållet (pissepaus?).

Och månar chefen så förbaskat mycket om växterna så får chefen pyssla med dom. :tummenupp

sen är det faktiskt inte bara att slänga på vatten som många tror, olika växter ska ha olika mycket vatten på olika årsider, det är stor skillnad på om man har en sansiveria brevid sig nu och en raphis. Medans sansin dricker 1 liter per månad såhär års och spathen gärna vill ha 10-15 liter beroende på ljusinsläpp. Sen ska det fyllas jord, klippas blad, duschas och torka krukkanter. Somsagt, jag tror folk har annat för sig, spelar ingen roll om det är däckmöntören Uffe ute i åkersberga innan 1a december, eller revisorer en lågkonja. Båda har annat att tänka på.
bra skrivet btw!:tummenupp

Scrollar man snabbt igenom denna tråd så är man inne på ett helt annat diskussionsämne i denna änden än vad trådskaparen startade igång.
Och speciellt Mc relaterat är det ju inte längre.

Men hon var rätt grym på hojen om vi ska återgå till ämnet.

sen är det faktiskt inte bara att slänga på vatten som många tror, olika växter ska ha olika mycket vatten på olika årsider, det är stor skillnad på om man har en sansiveria brevid sig nu och en raphis. Medans sansin dricker 1 liter per månad såhär års och spathen gärna vill ha 10-15 liter beroende på ljusinsläpp. Sen ska det fyllas jord, klippas blad, duschas och torka krukkanter. Somsagt, jag tror folk har annat för sig, spelar ingen roll om det är däckmöntören Uffe ute i åkersberga innan 1a december, eller revisorer en lågkonja. Båda har annat att tänka på.

Tack tack, änsålänge så finns det lite bakom pannbenet, ska ju ta kortet, sen försvinner väl allt ;) Gillar skarpt din inställning i frågan :tummenupp
Har inte den blekaste vad det är för växter du har skrivit ner, men de är säkert jättefina! :)
Jag var överlycklig när jag lyckades fixa att kontorets växter överlevde semesterperioden! Jisses, hade inte den blekaste vad de behövde och skulle ha, men jag försökte väl lite halvhjärtat ta död på en sån där "porslin orkidée" Jädrans envis växt, men har den överlevt 20 år överlevde den 4 veckor med mig :D Fick en sån hösnuva att jag såg som att ha lipat konstant :D

Men för att återgå till tråden: Man kan om man vill, sen att det ligger blod, svett och garanterat mängder med tårar, svordomar, slängda verktyg osv visar bara att man är engagerad och passionerad :)

Scrollar man snabbt igenom denna tråd så är man inne på ett helt annat diskussionsämne i denna änden än vad trådskaparen startade igång.

Skitgrym:tummenupp Förlåt för att jag bidrog till att tråden blev en feministtråd:Bugar

Finns så snygga låtsasväxter nuförtiden :tummenupp

Last edited:
Skitgrym:tummenupp Förlåt för att jag bidrog till att tråden blev en feministtråd:Bugar

Finns så snygga låtsasväxter nuförtiden :tummenupp

vi har det med, bara att ringa eller maila så skickar jag offert så slipper du vattna och irritera dig på att andra har vettigare saker för sig!

Jag jobbar på ett teknikkonsultföretag med 800 anställda i sverige, sitter och säkerhetsgranskar försvarmaktens nya radiosystem tillsammans med kollegor som är doktorer i informationssäkerhet och kryptologer. Vi jobbar väldigt hårt just nu.
Det finns inte en chans i helvete att ni kan övertyga mig om att det inte finns tid att resa sig från stolen, gå 25 m till vattenkranen, fylla en kanna vatten, gå tillbaka och vattna blomman. Speciellt som man samtidigt funderar på en teknisk lösning eller en formulering i en rapport.

Vi klarar det, blommorna mår bra och det flesta trivs. Dessutom följer det ofta med en instruktion om hur det ska vattnas, var det ska stå mm.

Har ni tid att gå å bajsa? Fixar ni nån gång lite extra fika eller ringer ett privat samtal på arbetstiden? Sitter ni nån gång och filar naglarna eller lägger på ett extra lager klarlack på dem?

Men nu är vi offtopic. Jag tror jag börjar dra mig ur diskutionen.

Står man vid ett löpande band och jobbar på ackord då kan jag acceptera att man inte kan ta 5 minuter och vattna blommorna.

Jag jobbar på ett teknikkonsultföretag med 800 anställda i sverige, sitter och säkerhetsgranskar försvarmaktens nya radiosystem tillsammans med kollegor som är doktorer i informationssäkerhet och kryptologer. Vi jobbar väldigt hårt just nu.
Det finns inte en chans i helvete att ni kan övertyga mig om att det inte finns tid att resa sig från stolen, gå 25 m till vattenkranen, fylla en kanna vatten, gå tillbaka och vattna blomman. Speciellt som man samtidigt funderar på en teknisk lösning eller en formulering i en rapport.

Vi klarar det, blommorna mår bra och det flesta trivs. Dessutom följer det ofta med en instruktion om hur det ska vattnas, var det ska stå mm.

Har ni tid att gå å bajsa? Fixar ni nån gång lite extra fika eller ringer ett privat samtal på arbetstiden? Sitter ni nån gång och filar naglarna eller lägger på ett extra lager klarlack på dem?

Står man vid ett löpande band och jobbar på ackord då kan jag acceptera att man inte kan ta 5 minuter och vattna blommorna.

Haha jag tror att vi ska starta en blomvattnartråd istället :-)
Blir lätt så här på SH att ämnet spårar ur för att man vill belysa en sak genom att dra ett exempel.
Det hela handlade ju om att tjejer är minst lika bra som killar på att köra hoj:tummenupp
Right?

Jag tror att era växter ser annorlunda ut, kontra vår standard. Det är ju oftast det kunderna vill betala för, just den höga standarden.

Jag försökte lyfta tråden på sid 3 till att försöka se varför tjejer, som har kul och kan saker som vissa killar inte kan, bekämpas med hull och hår av stenåldersmänniskorna på denna sida (och i samhället allmänt). Men jag lägger ned och tycker även jag att hon är grym!:yoparty

Hmm jag klicka på en tråd om någon flicka med talang och kunde inte i min vildaste fantasi ana att jag skulle hamna i Weibulls plantskola för chefer och anställda :)

Duktig flicka förresten :)

Hmm jag klicka på en tråd om någon flicka med talang och kunde inte i min vildaste fantasi ana att jag skulle hamna i Weibulls plantskola för chefer och anställda :)

Duktig flicka förresten :)

only on sporthoj!:tummenupp ska sluta nu! ;)

Jag försökte lyfta tråden på sid 3 till att försöka se varför tjejer, som har kul och kan saker som vissa killar inte kan, bekämpas med hull och hår av stenåldersmänniskorna på denna sida (och i samhället allmänt). Men jag lägger ned och tycker även jag att hon är grym!:yoparty

Båda 2 var hur grymma som helst! :tummenupp

Det var just stenåldersmänniskorna som man ville :7peta på och få dom att :fatta! Att det beror inte på om man är tjej eller kille för att klara av det som kidsen gör. Utan handlar om talang, envishet och träning i mängder! Självklart med föräldrarnas stöd och omtanke :)

Det är väl det som sticker i folks (pojkars) ögonen att de saknar talang. Menar de med groduttalanden

Over n out!

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back