Liten film! Med min nya hoj

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Yamaha FZ 600
Tja, har nyligen uppgraderat mig från en Honda nx 250 till en XR 600R med lite blandat godis i motorn :) Den går väldigt fint och vi stack ut på en liten runda med härliga skogs/grus stigar.

http://82.182.199.77/kowal/xr600r.wmv

Last edited:
kowal skrev:
Tja, har nyligen uppgraderat mig från en Honda nx 250 till en XR 600R med lite blandat godis i motorn :) Den går väldigt fint och vi stack ut på en liten runda med härliga skogs/grus stigar.

http://kowal.dk/mc/xr600r.wmv

:banana :banana Fasan va kul det är att glo på amatörfilmer, bra film. Dom känns mer "på riktigt" än vad en redigerad film gör :)
Cool hoj.

lät som den tickade e början :7peta eller var det bara en ljudeffekt :D

annars skojsit :)

kowal skrev:

http://kowal.dk/mc/xr600r.wmv
Skoj... men skrammlet man hör från motorn är troligen kamkedjesträckaren. vanligt fel på xr 600, skrammlar mest när dom är kall, vid byte av kamsträckare måste man även byta axeln den sitter på!

Boost 2 skrev:
Skoj... men skrammlet man hör från motorn är troligen kamkedjesträckaren. vanligt fel på xr 600, skrammlar mest när dom är kall, vid byte av kamsträckare måste man även byta axeln den sitter på!
Ja det är väll kamsträckarn, vi hade av toppen och sånt efter jag hade köpt den och brorsan sa att det snart var dags för byte av den :). Eller så var det något annat som skrammlade vem vet :tummenupp
Tack för fin kritik!

Last edited:
Härliga framhjulslyft i början... Sjysst hoj... Lagom d-i-r-t... :)

flipm0de skrev:
vad heter låten ?

Onyx - Slam Harder
Zana ja man är VÄDLIGT trött på hårdrock och punk som inte alls passar in till hojåkning IMO. Men alla har ju olika åsikter, själv älskar jag tunga beats elr mjuk techno till mina filmer :)

Jonnep, snart får vi tejpa fast cam på skallen och göra en film!
flip, vithajen saknar en ktm till i gänget :)

Last edited:
Är du säker på att det inte är toppen som låter ?? :7peta

Polarns XR600 tickade så där mkt, slutade med att vi sket i grusåkat och kollade vad som var fel istället. Tydligen ett "klassiskt" fel på gamla XR´r som har gått långt. Vipparmen till vänster avgasport var nernött flera mm och kammen med !! Slutade med genomgång av topp, med byte av kamm och alla 4 lyftatare + kolv mm, kostnad ca10lök !!

Dubbelkolla ! Kan bli tokdyrt annars.

annars, kul film :yoparty

TT-Henke skrev:
Är du säker på att det inte är toppen som låter ?? :7peta

Polarns XR600 tickade så där mkt, slutade med att vi sket i grusåkat och kollade vad som var fel istället. Tydligen ett "klassiskt" fel på gamla XR´r som har gått långt. Vipparmen till vänster avgasport var nernött flera mm och kammen med !! Slutade med genomgång av topp, med byte av kamm och alla 4 lyftatare + kolv mm, kostnad ca10lök !!

Dubbelkolla ! Kan bli tokdyrt annars.

annars, kul film :yoparty

Ajaj, gjorde precis samma sak med min yamaha TT600, lät marackas i cylindern, resulterade i ny kam och nya vipparmar a`la 4000 sek.
Det var jobbigt, sen gick den bra i 2 månader. nu låter det ännu värre i motorn=( spännande att se vad fan som hänt nu

Jag blev ju lite paranoid efter allt ert snack och tips, men jag hör inget tickande från motorn, brorsan är väldigt duktig XR meckare och han påstår att den inte tickar nåt heller, kan ju varit kvaliten på ljudet och nåt annat som förvirrat många här inne... Den går mkt fint, svårt att hålla ner framhjulet i marken bara ;)
Jag hoppas inget är fel me den iaf, för den är tyskimporterad och tyskarna brukar sköta hojarna mkt fint (så tyckte jag och brorsan också efter vi kikat lite i motorn)

kowal skrev:
Den går mkt fint, svårt att hålla ner framhjulet i marken bara ;)
Efter idag var det inte så svårt att hålla framhjulet i marken iaf .. tyckte det svåraste för dig måste vatt att inte svimma av vätskeförlust när du skulle starta den i den heta värmen.. :brinnerup och min teori angående "tick" ljudet, är nog som ljuddämparen låter bara.. hemmameckad original, låter lite burkigt och nästan som en kompressormatad bil hehe.. när den väl går så går den ju som en skållad råtta dessutom.. hoppas du fick igång hojjen tillsist iaf och att de inte hindrar dig från fler turer i solen :) :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman