Liten, driftsäker, snål, felfri bil förslag!

Golf Golf Golf Golf, och skulle den gå sönder, så finns det en uppsjö av delar..
 
Oplar är utmärkta val som rövskjutsarhink.
Min gaybil (Opel Agila) är jag extremt nöjd med.
Något år uppfann de en ny ventilmodell.
Såg ut som spikar med skarpa vinklar och rakt ventilsäte.
Naturligtvis fungerade det inte.
Antagligen är alla dessa utbytta.

Tjöp dock aldrig lyxutrustade större bilar från Opel.
De är bajs.
Samma gäller Ford.
Förutom att inte ens vanliga hinkar är bra från dem.

Corsan är faktiskt riktigt skoj att köra!
Men undvik enlitersmotorn, den är FÖR trött.
1,2an är en ganska trevlig motor som drar lika lite soppa i verkligheten.
 
Toyota säger jag... Felfriare bilar är svårt att hitta... Vilken modell vet jag inte...

Exakt Toyota är världsklass,,,,,,,,,, och är den sen byggd i Japan så har den superkvalitet.

Kolla chassinr, finns ett J som i Japan i början. SB som i Storbritanien skall man undvika för engelsmän kan inte producera med kvalitet, tro mig jag har jobbat med Toyota.
 
Ja det är delvis sant, eller mer lotto från England. När det var på tapeten så fick de sig en bastning, ett gäng japsar segla över och visade dem hur de skulle arbeta och sen vart det betydligt bättre, sägs det.

Ganska kul grej även här i Sverige, har för mig att det var för Yarisens rostproblem nedanför pedallstället så kom det tydligen en grupp tvärhand höga memmets som stod där i samlad trupp under en Yaris på lyften, lät och pekade på den där rostfläcken och såg bekymrade ut :tummenupp
 
Hyundai Accent du nämnde i början får nog klassas in som
rejält driftsäker och billig bil oxå.

Sålde min 00.a i våras efter att ha ägt den i 6 år och
det enda som byttes på den var hjullager fram och en
avgaspackning för 10 spänn förutom normal service.

Leta upp en billig lågmilare så har du en billig bra bil och
det verkar ju finnas en del.

Definitivt ingen status men billigt o funktionellt :tummenupp
 
Nissan Sunny, Nissan Almera.
Kamkedja på Almeran, skottsäkra bilar.

I helvete heller. Min jävelalmera började tvärdö när man var ute och körde. Idiotjävlarna på verkstade bytte nycklar för 2500kr styck vilket inte hjälpte, en massa jävla relän och grejer byttes också utan framgång. Efter lite hjälp av den lokala bilskrotaren, som tog mig bil till samma verkstad och hotade dom med stryk om dom inte letade fram felet och fixade det, funkar numera bilen. Det var tydligen ett kabelbrott.
Inte nog med det, under en bogsering till verkstaden la hastighetsmätaren av, och eftersom det är en diesel går det inte att få tag på ett begagnat kombiinstrument. 4500 för ett nytt. :brinnerup Tur att jag e arbetslös och inte behöver köra med aset.
 
Hade jag varit photoshop kunnig hade jag illustrerat med en bild...

kristina.jpg
 
haha.. såg precis och skulle skriva accent 1,5 :D hade en 99 som är den äldre karrosen.. typ samma grejer. så länge dom inte gått över 20000mil så är de ganska lugnt,, håller jäkligt bra. kamremmen var 6000 mil tyvärr men kostade mig 1800 på ok/q8 inte farligt.
helt ok att åka i oså.. försök dock hitta en 4 dörrars.
lättmeckat med bromsar och annat, öppnar man motorhuvven så ser man faktiskt en motor där :tungan
kan bara rekomendera.
 
haha.. såg precis och skulle skriva accent 1,5 :D hade en 99 som är den äldre karrosen.. typ samma grejer. så länge dom inte gått över 20000mil så är de ganska lugnt,, håller jäkligt bra. kamremmen var 6000 mil tyvärr men kostade mig 1800 på ok/q8 inte farligt.
helt ok att åka i oså.. försök dock hitta en 4 dörrars.
lättmeckat med bromsar och annat, öppnar man motorhuvven så ser man faktiskt en motor där :tungan
kan bara rekomendera.

Tack för alla goda råd! Knivig djungel bilar 20-30K, de fina är en riktig bristvara..efter ha kollat på 5 bilar så fastnade jag för en Opel astra1,6 club 99:a med ac, dragkrok, motorvärmare o kupéuttag, lm fälgar på sommarhjulen, och dubbade vinterdäck, centrallås, elhissar..Bilen hade nytt batteri, generator och nyligen servad och besiktigad utan anmärkning i somras. Gick riktigt bra i motor o låda 20K mil, lite lite rost i runt ett hjulhus..Nåja den får duga som "kuska-hit-och-dit-slit o släng" bil nu ialla fal:)l
 
Den går fetbort...



corsa 1,2 skall vara en rätt bra bil med har jag hört..

Audi a4 1,8 utan turbo! Volvo S80 Är ju inte fel heller om man vill ha komfort..:tummenupp, skulle inte finnas så mycket valmöjlighet..:D
Köp en corsa och kasta i en motor från en calibra. :tummenupp
 
Tack för alla goda råd! Knivig djungel bilar 20-30K, de fina är en riktig bristvara..efter ha kollat på 5 bilar så fastnade jag för en Opel astra1,6 club 99:a med ac, dragkrok, motorvärmare o kupéuttag, lm fälgar på sommarhjulen, och dubbade vinterdäck, centrallås, elhissar..Bilen hade nytt batteri, generator och nyligen servad och besiktigad utan anmärkning i somras. Gick riktigt bra i motor o låda 20K mil, lite lite rost i runt ett hjulhus..Nåja den får duga som "kuska-hit-och-dit-slit o släng" bil nu ialla fal:)l

Du gjorde nog ett bra val, med bra som i ekonomisk menar jag :tummenupp
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top