Liten crossbana?

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Finns det någon liten och rolig crossbana i Sthlms området där man kan testa sin motard lite? Vill helst inte att hoppen ska vara mer än en halvmeter höga för jag är pissdålig på det där med att hoppa.

Ta dig till en motardbana och kör en helg istället. I Strängnäs finns väl en, vet inte när/om de har träningar. Örebro finns också en, likaså Linköping.

Emmi skrev:
2366395 Ta dig till en motardbana och kör en helg istället. I Strängnäs finns väl en, vet inte när/om de har träningar. Örebro finns också en, likaså Linköping.

Yes det ska jag göra någon gång! Men det gäller ju att passa träningstider med egen ledig tid. Plus att släp och annat måste grejjas.

Skulle därför vara skoj att träna lite på en liten crossbana som går att åka till nästan när som helst det passar.

Jo, de tar ju lite tid. Vet inget om crossbanor tyvärr...

SVooSh skrev:
2366230 Finns det någon liten och rolig crossbana i Sthlms området där man kan testa sin motard lite? Vill helst inte att hoppen ska vara mer än en halvmeter höga för jag är pissdålig på det där med att hoppa.
Om du inte gillar hopp så kanske en folkracebana lämpligare än en crossbana. I nynäs har dom en ganska liten folkracebana som jag tror är lagom för ändamålet

GixxerJensa skrev:
2368308 Om du inte gillar hopp så kanske en folkracebana lämpligare än en crossbana. I nynäs har dom en ganska liten folkracebana som jag tror är lagom för ändamålet

Klockrent!! Tycker dock Nynäs är lite i längsta laget att åka till, bor i Sthlm Norr. Nån som vet ifall man får lekåka på någon folkracebana i krokarna, typ Ticksta. Var sugen på att prova när det var tävling där men så var det ju det där med allt som måste klaffa.
Eller är det så att det alltid måste finnas ambulans och sånt på plats för att man ska få köra på en bana?

Var ute och testsmiskade mina nya Metzeler Sportec M3 på grusvägar idag. Är så löjligt roligt :yoparty

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back