Liten cross till barnen

Jag köpte nyligen en XR 70 -01 till barnen ( och mig ) de körde PW innan men nu ska de lära sig att växla, och Hondan är halvautomatisk så det tycks vara en vettig mellanväg innan manuell koppling.

XR/CRF funkar för åldrarna du söker för, och lika kul att groggslanga med för dig:yoparty:yoparty

Har precis varit ute med dottern på jungfruturen med en Kuberg Start, elcross. Helhetsintrycket är att den verkar helt ok för ett mindre barn fram tills hon är mogen för en PW50 ungefär.
Går att ställa ner effekten/farten hur mycket man vill.

Funderar på att byta ut blybatterierna mot ett par lipo från min rc-bil så blir den nog 5 kg lättare och så behöver jag nog göra en stång jag kan gå bakom och hålla i tills hon lär sig hitta balansen. Och kapa styret lite smalare.... Varför är allt jag köper halvfabrikat? :va

Honda QR50 kör min lilla tös (5 år). Den är otroligt snäll, kräver noll service, och kostade 3000:- När hon blir för stor säljer jag den för minst lika mycket.

Jag köpte nyligen en XR 70 -01 till barnen ( och mig ) de körde PW innan men nu ska de lära sig att växla, och Hondan är halvautomatisk så det tycks vara en vettig mellanväg innan manuell koppling.

XR/CRF funkar för åldrarna du söker för, och lika kul att groggslanga med för dig:yoparty:yoparty

PW-80/90 är treväxlad halvautomat.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...