Mingves
Guest
...var ute och tränade MTB idag. Kommer på vägen hem körandes i ca 20-30km/h på Vasagatan och skall korsa över till avenyn. Råkar i svängen hamna i ett spårvagnsspår och jag styr ofrivilligt för lite och faller med båda händerna under mig.
Fötterna satt fast i SPD-pedalerna så tror jag inte kom lös. Som tur var hade jag hjälm och handskar, dock skarpade jag upp vänster hand lite men det kommer läka., hansken blev skrot(undrar hur det sett ut utan..) Dock blir man alltid skraj, folk kom fram och fråga hur det gick och jag sa det gick bra. Blev ju lite chockad, dock slog jag inte i huvet(tror jag
) eftersom hjälmen saknade repor/bucklor och händerna tog det värsta. Sedan så hade jag dubbla cykelbrallor vilket gjorde att höger lår klarade sig helt
Känner mig lite stel i nacken men det kan bero på att jag suttit och lödit hela gårdagen och idag, något jag inte brukar göra.
Nu är man i varje fall hemma, något skakad men ganska hel.
///M
Fötterna satt fast i SPD-pedalerna så tror jag inte kom lös. Som tur var hade jag hjälm och handskar, dock skarpade jag upp vänster hand lite men det kommer läka., hansken blev skrot(undrar hur det sett ut utan..) Dock blir man alltid skraj, folk kom fram och fråga hur det gick och jag sa det gick bra. Blev ju lite chockad, dock slog jag inte i huvet(tror jag
) eftersom hjälmen saknade repor/bucklor och händerna tog det värsta. Sedan så hade jag dubbla cykelbrallor vilket gjorde att höger lår klarade sig heltKänner mig lite stel i nacken men det kan bero på att jag suttit och lödit hela gårdagen och idag, något jag inte brukar göra.
Nu är man i varje fall hemma, något skakad men ganska hel.
///M

Ta dig nu samman och köp för bövelen en gathoj.