liten crash...

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date

Mingves

Guest
...var ute och tränade MTB idag. Kommer på vägen hem körandes i ca 20-30km/h på Vasagatan och skall korsa över till avenyn. Råkar i svängen hamna i ett spårvagnsspår och jag styr ofrivilligt för lite och faller med båda händerna under mig.
Fötterna satt fast i SPD-pedalerna så tror jag inte kom lös. Som tur var hade jag hjälm och handskar, dock skarpade jag upp vänster hand lite men det kommer läka., hansken blev skrot(undrar hur det sett ut utan..) Dock blir man alltid skraj, folk kom fram och fråga hur det gick och jag sa det gick bra. Blev ju lite chockad, dock slog jag inte i huvet(tror jag :näsblod ) eftersom hjälmen saknade repor/bucklor och händerna tog det värsta. Sedan så hade jag dubbla cykelbrallor vilket gjorde att höger lår klarade sig helt:)
Känner mig lite stel i nacken men det kan bero på att jag suttit och lödit hela gårdagen och idag, något jag inte brukar göra.
Nu är man i varje fall hemma, något skakad men ganska hel.

///M

Tur att du hade handskar... o hjälm! Jag har haft ont för ofta när jag lekt på MTBn utan handskar iaf...

Ska nog ut o tyckla imorn =) kanske ända till mor o far på andra sidan stan. Måste cykla bort allt godis jag åt idag.. suck. jag har syndat! Jag brukar aldrig äta godis.

Tur att du inte drog i hakan och kinden som en kompis lyckades med. Var nog inte så kul att plocka grus och asfalts skit ur blodigt skrapsår :3freak

vågen skrev:
Tur att du inte drog i hakan och kinden som en kompis lyckades med. Var nog inte så kul att plocka grus och asfalts skit ur blodigt skrapsår :3freak

Jobbigt med att dra hakan i backen :3freak
Jag hade tur som hade handske, det blev bara läderhuden som rök. På med vätepreoxidoch visp ser det bättre ut.
Det dumma var att jag löjligt skockfull såg en svart katt springa framförcykeln en halv timme tidigare, tänkte jaha nu händer det säkert nått.....fjantigt men det stämde.... :kocko

//M

...var ute och tränade MTB... ...men ganska hel.
Hehe, känner igen det där.... När jag jobbade som cykelbud hade jag nästan konstant uppskrapade knän :rolleyes: Spårvagnsspår o brunnslock i regn är obra.... Var var du o tränade?

Tur att du inte drog i hakan och kinden som en kompis lyckades med. Var nog inte så kul att plocka grus och asfalts skit ur blodigt skrapsår
En tjej som jobbade på samma budfirma slog i hakan (hon krockade med en bil) så illa att hon fick ett stort jack på hakan, spräckte en kindtand o ytterligare tre tänder lossnade lite halvt. Som den gentleman jag är så körde henne till sjukan, stackars tösabiten satt o grät så nån bar ju tvungen att ta hand om henne... :kär

Coola Ola skrev:
Hehe, känner igen det där.... När jag jobbade som cykelbud hade jag nästan konstant uppskrapade knän :rolleyes: Spårvagnsspår o brunnslock i regn är obra.... Var var du o tränade?

Jag var i Ängsgårdsbergen och körde, det är nära men så hemskt backigt(särskilt när man skall upp från bifrost).
//M

Vanliga cykelbyxor är rätt nära maxfaktorn på gayskalan och du har dubbla :skrämd

Man cyklar i vanliga kläder utan hjälm, handskar eller några skydd. Så e d bara.

Mavve skrev:
Vanliga cykelbyxor är rätt nära maxfaktorn på gayskalan och du har dubbla :skrämd

Man cyklar i vanliga kläder utan hjälm, handskar eller några skydd. Så e d bara.

:rolleyes: jo om man nu inte klarar av att folk kanske tycker det är gay så kanske man måste använda vanliga kläder. Skinnställ klassas nog som väldigt gay...kanske bäst du använder vanmliga kläder på hojen oxå :fatta!

Man har dubbla cykelbyxor för att de inre är vadderade i rumpan och de yttre har windstopper som håller kylan borta.

///M

Ajdå cykla kanske inte är något för dig heller dags att sälja cykeln kanske? :rofl

Satsa på fyra hjul där kanske du e trygg. :hej

//Blondie

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back