Liten chans att hitta billiga sista-minuten runt jul?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag och tjejen planerade tidigare i år att dra till thailand igen runt jul i år. Men då hon började plugga och får betala hela sin utbildning ur egen ficka så vill hon inte lägga massa pengar på en resa just nu.
Och syrran och hennes familj drar till Koh Chao (tror det heter så iaf) och blir där mellan 17 dec till den 12 januari och jag skulle vilja överraska tjejen med två veckor där emellan.

Någon som vet var jag bör leta och när man ska börja leta? Enligt syrran så går det att få två flygstolar med någon/några dagars väntetid om man vill åka runt jul. Visst kan jag boka nu men då får jag pynta närmre 8k per flygstol :död
Jag hoppas hitta för runt 4-5k så man klarar sig på totalt 20-25k. Sist vi åkte fick vi för 7,5k med 2 dgr hotell, men bokade en månad i förväg. Då med Finnair men det är inget krav. Aeroflot och dylikt är iofs inte lockande....

Nån med jobb på resebyrå som vill tjäna lite pengar svart under bordet kanske :tummenupp

Ingen som brukar boka sista-minuten-resor? Jag har aldrig gjort det förr och det är alltid tjejen som har hand om bokningarna i vanliga fall men hon ska inte få veta nåt om det blir någon resa...

Jag o tjejen bokade 2v flygstol till Phuket den 3/12.
Bokade för 4v. sedan 5600:-/person.

HAr sett att det fortfarande finns lite kvar då, men inte kollat senare som du ville åka.

Jag brukar boka genom Resia, tycker de har väldigt bra service och tar inget extra för det! :tummenupp

Vilket flygbolag är det, och det är till bangkok? Det är iofs för tidigt men det ger lite hum om priserna iaf.

Räkna inte bort Aeroflot om du hittar en billig resa, dom är rätt ok så länge man inte behöver byta till ett av deras inrikesplan under resan.

Josef skrev:
Räkna inte bort Aeroflot om du hittar en billig resa, dom är rätt ok så länge man inte behöver byta till ett av deras inrikesplan under resan.

Ok, det låter ju vettigt. Jag har ingen aning om sånt där, det enda jag vet är att det är livsfarligt att flyga oavsett bolag :död Det är tjejen som inte vill åka nåt lågbudget men då kanske det inte blir nån resa alls istället...
Thai-air är ju lockande tills man ser priserna... Men syrran säger att man får vad man betalar för, det är riktigt lyxigt på de plan de brukar åka med. När de bokade så gick det på 140 000:- i bara flygbiljetter :huvet 10 pers då ska tilläggas.

campar, så de brukar ha endast flygstolar också? Kanske skulle ringa dem och se vad de säger.
När tjejen bokade förra gången så var det via en liten resebyrå i uppsala och killen där fixade med allt och ringde bara upp sen och sa vad det kostade, skitsmidigt!

Finns det inte typ pricerunner för flygresor?

Hur är det med sömnpiller på flygplan? Går det få utskrivet typ riktigt starka narkotikaklassade preparat så att man jävlat däckar vare sig man vill eller inte i typ 12 timmar? Har länge velat flyga till japan, staterna, thailand och sånt som ligger väldigt långt bort men jag gillar inte att sitta stilla så länge och jag kan oftast inte sova på flygplan, bussar och liknande.

ända jag kan tipsa om är lastminute.com.. men där har du troligen redan kollat!
På blocket finns ibland.
Vill man få ner priset kan man själv ta sig till london/frankfurt/paris (brukar ändå mellanlanda där) kostar ofta bara 500.- så får man det lite billigare.. men fan så mycket krångligare

honkiie skrev:
Hur är det med sömnpiller på flygplan? Går det få utskrivet typ riktigt starka narkotikaklassade preparat så att man jävlat däckar vare sig man vill eller inte i typ 12 timmar? Har länge velat flyga till japan, staterna, thailand och sånt som ligger väldigt långt bort men jag gillar inte att sitta stilla så länge och jag kan oftast inte sova på flygplan, bussar och liknande.

polaren köpte några mastodont-piller i thailand och han sa att man utan problem sov hela vägen hem. Men dem köpte han som sagt där enre på plats...

kajlyl, det hade jag inte kollat! Jag har noll koll på resor, det är tjejen som gillar sånt och jag vill helst inte ha nåt med det att göra.
Åka till england och sen vidare orkar jag inte, då betalar jag hellre mer för att slippa, men jag vill ha så billigt som möjligt ändå.
Pratade med Ving nyss och det billigaste hon hittade med avresa den 19:e december var för 30990:- PER PERSON! Så jag bokade två :rolleyes: Vem fan betalar sånt egentligen, det var ju inte ens business-resa :3freak

Dee_cati skrev:
När tjejen bokade förra gången så var det via en liten resebyrå i uppsala och killen där fixade med allt och ringde bara upp sen och sa vad det kostade, skitsmidigt!

Kilroy Travels?

Brukar använda travelocity annars, men vet inte riktigt om det funkar från Sverige.

Lugn skrev:
Kilroy Travels?

Brukar använda travelocity annars, men vet inte riktigt om det funkar från Sverige.

Näe, billigaste 16 blås :( Det är bara att ge upp helt enkelt, det går inte att hitta för vettiga priser vid dent tidpunkten. Jag får hålla tummarna och hoppas på att det går att få en sista-minuten-flygstol i december.

campar skrev:
Ving =
Sthlm - Phuket 17/12
23000:- för 2 personer, flygstolar.

De pengarna lägger jag hellre på biltrim och hojdelar :) Så mycket är jag inte villig att lägga på det och phuket ska jag absolut inte åka till. Koh chang hette det visst sa syrran, inte koh Chao. Jag tar en rövare och väntar till början av december och ser vad som erbjuds då i sista-minuten-väg.

Dee_cati skrev:
De pengarna lägger jag hellre på biltrim och hojdelar :) Så mycket är jag inte villig att lägga på det och phuket ska jag absolut inte åka till. Koh chang hette det visst sa syrran, inte koh Chao. Jag tar en rövare och väntar till början av december och ser vad som erbjuds då i sista-minuten-väg.

Hehe, jao det är ju upp till var o en att välja! =)
Vi betalade som sagt 5600:-/pers.

Men om det är billigare att åka till Phuket så är väl inte det några problem ,alla pratar ju om att man kan flyga inrikes för 500:- typ där borta.

Men men, lycka till med resan, Eller biltrim! =)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg