Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bokar du arrangemang (SMC el dyl.) eller kör du på egen hand?Har varit där de tre senaste åren, men har märkligt nog ingen resa bokad dit i år (ännu).
Bokar du arrangemang (SMC el dyl.) eller kör du på egen hand?
Kör du själv?
Nej jag bor inte i Spanien (ännuBor du i Spanien?
Nej jag bor inte i Spanien (ännu) Jag och frugan skaffade en liten lägenhet med garage som "sommarstuga" här nere, så jag har en spanskreggad FZ6:a stående här. Är nere och kör så ofta och mycket som semesterdagarna tillåter när det är off season hemma. Lyckas ibland också lura med nån kompis ner hit för att köra när frugan är kvar hemma i Svedala.
Kommer att åka till Andalusien i maj-juni. Vi bor i Teba (rakt norr om Marbella) och har 4 hojdagar till vårt förfogande.
Vart skall vi köra med teba som utgångspunkt? Norr-söder-öster-väster? Alla håll?![]()
Vi kommer säkert att få tips av uthyrarens/husvärden, samt från Bestbikingroads.com.
Men det skadar ju inte att fråga experterna på SH också. Så att vi är lite förberedda.
Tacksam för alla tips och inspel från er som kört i Andalusien förut!
View attachment 440833
Kommer att åka till Andalusien i maj-juni. Vi bor i Teba (rakt norr om Marbella) och har 4 hojdagar till vårt förfogande.
Vart skall vi köra med teba som utgångspunkt? Norr-söder-öster-väster? Alla håll?![]()
Vi kommer säkert att få tips av uthyrarens/husvärden, samt från Bestbikingroads.com.
Men det skadar ju inte att fråga experterna på SH också. Så att vi är lite förberedda.
Expert och expert, jag vet inte det jag. Jag håller f.ö. till en bit längre österut runt orten Almuñécar så jag har faktiskt inte varit så långt västerut som till Teba ännu, bara nästan.Har dock kört på sydsidan av sjön Embalse del Guadalhorce och rundade berget/klyftan som vandringsleden Caminito del rey går igenom. Stannade och käkade en god lunch på Restaurante el Kiosko.Kommer att åka till Andalusien i maj-juni. Vi bor i Teba (rakt norr om Marbella) och har 4 hojdagar till vårt förfogande.
Bara att bestämma sig och slå till.
Nu gav du mig motivation till att snabba på färden mot målet!
Bara att bestämma sig och slå till.Vi tvekade först men har inte ångrat oss, tvärt om.
Vi intresserade oss för området som heter Costa tropical de Granada, d.v.s. den delen av kusten som tillhör Granadas provins. Tar vid alldeles öster om Nerja där Costa del sol officiellt slutar.
Området kallas Costa tropical för sitt jämna klimat, sen har vi bara 1½ timme upp till Sierra Nevada om suget efter snö och skidåkning skulle bli för stort.
Vi har inte gjort det ännu, men det skulle vara helt möjligt att tillbringa en dag i backen för att sen åka ner till byn där vi har lgh och sätta sig på en Chiriguito (strandrestaurang) för en pilsner och lite kvällsmat.
Är det off season hemma i Svedala och du är i krokarna av Costa Tropical och vill ha sällskap på vägen så hör av dig.Är jag nere så hänger jag på.Tänkte jag mjukstartar med att provjobba där nerifrån lite samtidigt som jag tar lite hojsemester.
Bara för att jag nämnde väg GR-3204 ovan så blev jag sugen på en tur. Vet inte om mitt klipp från gårdagen gör vägen rättvisa, men håll tillgodo i.a.f.
Tips på hyrfirma lite längre österut. De har även lite bättre priser än firmorna inne i Malaga.Vi var på väg tillbaka till Malaga för att lämna hyrhojarna
Tips på hyrfirma lite längre österut. De har även lite bättre priser än firmorna inne i Malaga.
https://www.motorcycletouringspain.net/rental/
De kan även erbjuda upphämtning på fl.pl. i Malaga samt att de även driver ett litet B&B ifall ni inte har krav på att ni ska bo vid kusten. Tala med Ron Thomson
Jo de har BMW-klassiker som K75 och R110R men deras 800GS och 1200GS är nya.Bra med alternativ. De verkar ha lite äldre hojar.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |