Lite slangträning *Film*

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Japp då har man fått in lite på film när vi tränar lite på slangen.
Som ni kommer märka så har vi inte fått till det ordentligt än. Men vi tränar på =).
Så fler filmer kommer komma upp senare på våra framsteg.

PS:det är också min första film jag redigerar så ha lite översende me de =)

http://karatekid.campus.luth.se/mc/

Den heter slangträning

Clifton skrev:
Japp då har man fått in lite på film när vi tränar lite på slangen.
Som ni kommer märka så har vi inte fått till det ordentligt än. Men vi tränar på =).
Så fler filmer kommer komma upp senare på våra framsteg.

PS:det är också min första film jag redigerar så ha lite översende me de =)

http://karatekid.campus.luth.se/mc/

Den heter slangträning

fryser kameramannen eller?.. man tar ju fan nästan tag i skärmen och försöker hålla den still :skitdator
men nice! :tungan

Lärde mig att det är svårt att filma i 24x optisk zoom utan stativ =).
Som sagt första filmen. kameran är juh 2dar gammal =)

Ska man zooma så är stativ bra men det är inte så kul att släpa på om man är ute och åker hoj (kanske finns små iofs).

Fortsätt träna! Den sista killen (för de var väl två olika) är redan bättre än mig :D

nicigt, killen som filmade hadde nyss kommit ner från en tripp efter att ha freebaseat morötter eller :D :D :D

( SARKASMEN HAGLAR INGET ILLA MENT ! )

ZejtaN skrev:
nicigt, killen som filmade hadde nyss kommit ner från en tripp efter att ha freebaseat morötter eller :D :D :D

Hehe =) :tummenupp som sagt min första filmning. Tänkte utmana roller sen o dra en raggar runda o fan jag ska inte ge upp på första försöket.
Måste bara få hem mitt kamerastativ till hojen

ZejtaN skrev:

Tror mer att han freebaseat Frolic. :tummenupp

Fint, ni behöver inte rycka så i styret, den kommer upp ändå tro mig.

Dagens tips är annars att försöka slå av lite mjukare eller möta med gas när den är på väg ner, sparar styrlager, hjullager, packboxar m.m...

Lycka till. :tummenupp

/KetogaN

PS. fasen va det skakade sitter här med spypåsen nu.. ;)

KetogaN skrev:
Fint, ni behöver inte rycka så i styret, den kommer upp ändå tro mig.

Dagens tips är annars att försöka slå av lite mjukare eller möta med gas när den är på väg ner, sparar styrlager, hjullager, packboxar m.m...

Lycka till. :tummenupp

/KetogaN

PS. fasen va det skakade sitter här med spypåsen nu.. ;)

Ketogan om du menar den första som bara släpper ner hojen så är de inte medvetet tror jag :rolleyes: för precis så där reagerade jag ibörjan å. Man tror man är på väg att slå runt och släpper på gasen, men de släpper efte 1 timmes träning he he.

Å Clifton man behöver inte rycka så där. Ligg på 4000 å släpp lite på gasen å gasa på igen så får du se att den kommer fint :tummenupp å lycka till.

He he jag ligger före dej i träningen clifton jag försöker växla nu hi hi

Mjo vet. Brukar inte rycka men det va blött o så ute o sen har jag lite små dåligt bakdäck. Så ibland så spann det bara när jag skulle dra upp den. Då vet ifan men då börja jag automatisk rycka lite när jag drog upp den

Sadam skrev:
Ketogan om du menar den första som bara släpper ner hojen så är de inte medvetet tror jag :rolleyes: för precis så där reagerade jag ibörjan å. Man tror man är på väg att slå runt och släpper på gasen, men de släpper efte 1 timmes träning he he. [/COLOR]

Thanks for stating the obvious!

Jag vet, därav tipsen... *suck*

/KetogaN - Kan både wheela och växla många växlar samtidigt -

KetogaN skrev:
Thanks for stating the obvious!

Jag vet, därav tipsen... *suck*

/KetogaN - Kan både wheela och växla många växlar samtidigt -

Jag vill åxå kunna växla på slanga på samma gång :( :Bugar
Jag tyckte du såg så trött ut så jag vill e redgöra för dej. Men du har varigt där du å :tungan

Till dig som körde med "coola svarta eyelids" på hojen. Nu kommer ett råd som kommer få mig att låta gammal:

Ta bort dom när du vistas i trafik. Du syns ingenting och risken för att någon svänger ut framför dig ökar markant. Dumt att dö för en sån sak eller hur?

Annars kommer det ta sig, men du som har en R1, använd tvåan istället.. blir inte så ryckigt där.....

Zeb_Macahan skrev:
Till dig som körde med "coola svarta eyelids" på hojen. Nu kommer ett råd som kommer få mig att låta gammal:

Ta bort dom när du vistas i trafik. Du syns ingenting och risken för att någon svänger ut framför dig ökar markant. Dumt att dö för en sån sak eller hur?

Annars kommer det ta sig, men du som har en R1, använd tvåan istället.. blir inte så ryckigt där.....

Men hur fan kopplar man upp den då, beskriv gärna detalgerat. Jag har fått för mej att den ska komma direkt när man släpper ut kopplingen och att man får noll koll och slår av direkt då.vet ej har inte vågat än gör som RoLLER dvs att 1 ska sitta klockrent innan jag provar nå annat.

Ligg någonstans i mellanregistret, gasa till fullt och snärta till kopplingen så att varvet en kort kort stund lägger sig på 11 ca. Sen är du på väg.

snärta till kopplingen, inte koppla ur. Sitt rätt, luta dej inte framåt.

//jaG

Sadam skrev:
Men hur fan kopplar man upp den då, beskriv gärna detalgerat. Jag har fått för mej att den ska komma direkt när man släpper ut kopplingen och att man får noll koll och slår av direkt då.vet ej har inte vågat än gör som RoLLER dvs att 1 ska sitta klockrent innan jag provar nå annat.

Zeb_Macahan skrev:
Ligg någonstans i mellanregistret, gasa till fullt och snärta till kopplingen så att varvet en kort kort stund lägger sig på 11 ca. Sen är du på väg.

snärta till kopplingen, inte koppla ur. Sitt rätt, luta dej inte framåt.

//jaG

Ok ska ha kameran på hojen då så ska du få se nå roligt :7peta

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP