lite skit får man räkna med tydligen...

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Efter att äntligen ha fått igång tantens hoj; VFR 400R-91, så gav ´jag mig i kast med min egen maskin.
Har nästan slipat ner hela den nya tanken och det är bara våtslip + lack kvar.
Då fick jag den strålande idén att rensa ut lite skit från föregående ägaren som låg kvar i garaget, Tog bort all på 3 stora hyllor och tyckte att jag var riktigt duktig. Då ser jag i ögonvrån hur nåt rör sig :va vafan....det är en stor rörkonstruktion för att transportera upp taktegel med. Den ligger ner lutad mot en hylla och har börjat tippa över lite och vill lägga sig ner...PÅ MIN TANK!!!
Slängde mig som värsta stålmannen och fick tag på den innan den rasade ner helt.....men eftersom den är så lång, så vrider den sig på längden, bara så mycket så att toppen slår i tanken och trycker in en fet buckla på ovansidan :huvet :huvet .
Får värsta tokspelet i garaget och bär ut skiten själv (ca 65 kg).

Tar ut bakkutsen i trädgården för att slipa klart den ute..(där kan ju inget hända eller????) På den korta stunden jag går in i huset för att hämta lite att dricka, hinner det fram en kattfan och pinka in "sitt" revir :kulspruta :katt
Bussar hunden på katten och tar in allt i garaget igen.

Efter allt detta så vill man ju bara åka eller hur???
Plockar ut min trotjänare igen och kollar så att allt är ok.
Vrider om nyckel och hon startar direkt för att sen dö.
Provar igen men nu orkar batteriet inte riktigt med. Sätter det på laddning ett tag och hämtar sen startgasen.... Hon tänder till ett par gånger för att sen totalvägra....kan hon ha surat ugen stiften redan :va ...
Svarte kommer nästan genast när hon baktänder som värsta haubitsen....
Grannens katt blir så skrämd så den ramlar ner från vedskulets tak ( Där fick han för revir :D )
Bara att ta fram t-nyckeln och lägga i nya stift....men t-nyckeln är bara borta!!! Den är bara helt dj-vla borta. förmodligen borta i flytten i höstas...

summa summarum:
Trots vackert väder och ett underbart liv, så bara skall det djävlas ibland så man lär sig uppskatta det man har tydligen :3freak

någon som har en t-nycken eller en orginal tändstiftshylsa till en CBR 600 -96???? PM mig isf

Låter som en rolig dag :D

Det funkar med vanlig tändstiftshylsa o en kort förlängare också om du inte får tag på originalnyckeln. Tryck dit hylsan först, sen förlängaren o sist spärrskaftet.

stavgren skrev:
Låter som en rolig dag :D

Det funkar med vanlig tändstiftshylsa o en kort förlängare också om du inte får tag på originalnyckeln. Tryck dit hylsan först, sen förlängaren o sist spärrskaftet.

Det är ju den som är borta juh!!! :fatta!

:D :D

kanske kommer förbi mån - ons o kollar på er...OM det är väder. (är ju solskensknutte numera :rolleyes: )

Har du nåt kvar från din HYNDA???

abstruse skrev:
LMAO!

:rofl

"Some days are better than others"... ;)

Up yours :D

Det är lugnt. Som familjefar, så är det inte så mycket som får mig tokarg längre... :clown :5sure

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien