lite skillnad på kolvar och kolvar!

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
sthlm
Hoj
saknas och saknad
lilla=crf 450 kolv
stora=xr 650r kolv

hur ser den ut på husorna? och de andra fabrikaten?
släng upp bilder om ni så har
 

Bifogat

  • resize of resize of imag0041.jpg
    resize of resize of imag0041.jpg
    56 KB · Visningar: 545
Last edited:
Föredrar dock kolven till höger då den håller ungefär 100 ggr längre :crash
 
Marals76 skrev:
Föredrar dock kolven till höger då den håller ungefär 100 ggr längre :crash
Den motorn har inte långt ifrån samma trimmningsgrad heller. Ska man ha det värsta får man räkna med kolvbyten.... ;) ;)
 
Får jag välja mellan 3 hondakolvar tar jag nog den som är längst till vänster. :D
 
jobbar på lördag. och på söndag vill jag nog dra till tierp och börja fixa fjädring osv.
är du sugen att dra till tierp mattan?
 
devetdu skrev:
jobbar på lördag. och på söndag vill jag nog dra till tierp och börja fixa fjädring osv.
är du sugen att dra till tierp mattan?

Nja, kör lite cross på Lördag, sen får jag se om jag orkar konvertera till motard tills på Söndag. Tror inte det dock, har fortfarande inte skaffat riktiga däck. Känns meningslöst att halka omkring på halvdåliga däck. Visserligen kan man ju öva på att slanga på rakan, det är ju oxå kul!!

Kanske nån som vill köpa kanske? Pirelli nånting, samma däck som sitter orginal på KTM Duke ska det va enligt försäljaren på Din MC. Bara lite körda på bana. 1000 spänn?? Säkert skitbra däck för gata!
 
Last edited:
Så här kan en Husaberg kolv se ut om man har otur (det hade jag)

P3070006.JPG

P3070002.JPG
 
vackert!
För litet ventilspel eller det orginella materialfelet?
 
snyggt,
fan vad man börjar böla när man lyckas med något sådant...
:(
 
SM 570 RR skrev:
vackert!
För litet ventilspel eller det orginella materialfelet?

Det var inte ventilspelet iallafall.
Men på den tiden så var det bara en gles metallsil & stänksmörjning.
Dyrt som satan vart det :crash
 
Back
Top