Lite seg 14E - tips?

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Öland
Hoj
Såld
Har köpt 2st 14E, den ena varvar fint och har bra accx! Den andra däremot är inte lika rapp. Den varvar bra när man väl kommer upp i fart men den är märkbart slöare! Det känns som att den stryper sig! Jag har läst andra inlägg därfolk skriver att man ska justera förgasaren. Men jag hittar bara en tomgångsskruv. Finns det fler? Alla tips är välkomna!
 
på modellerna från gruppköpet här på SH, så kallade 14E fast igentligen är 14I. dom har ingen ställbar koppling...trisst men men. de du kan göra om det skulle vara kopplingen som slirar lite väl mycket är att avfetta den med sprit & sen rugga upp utan i kopplingstromman med våtslippatter..
sen är det ju så oxå att det är en kinamoppe va?då är ju alla inte en X tvillingar om amn säger så...hoppas du får fart på lillen, annars kan man ju alltid fixa trimm, gör ju alltid nytta på dom :)
 
Erik_I skrev:
Kolla om kopplingen är rätt ställd, oftast upplevs hojen slöare då.

Fast det är inte det som gör själva seg-heten... utan den liksom stryper till sig när man gasar! Sen kommer den som den ska! Måste ha med soppa/luft att göra!
 
xtreme skrev:
Fast det är inte det som gör själva seg-heten... utan den liksom stryper till sig när man gasar! Sen kommer den som den ska! Måste ha med soppa/luft att göra!
kan det ha ..dom är ju VÄLDIGT kännsliga för väderförhållanden..kolla stiftet...det ska vara kamelbrunt om den går som den skall...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top