Lite Rodney King varning....

Att sätta dit poliser ordentligt är lika troligt som att en sosse får sparken. Polisen kanske blir förflyttad men mycket mer än så brukar det väl inte bli? Eller är jag bara fördomsfull nu?

Zee skrev:

Frågan är ju bara hur förstörd den här storyn är av expressen från början.. Jag blev först förbannade eftersom jag aldrig hört något om att gubben skulle slagit poliserna... NU plötsligt finns det både vittnen och bilder som visar just detta.. Då är ju frågan hur vansinnigt oprovocerat det verkligen var... Tycker man är ganska klumpig om man låter enbart expressen styra ens egen reaktion. Hade nog varit bättre att läsa domslutet.

Sjuk grej i sammanhanget är att han får 5.000 för kränkning. Jag fick 10.000 för kränkning när en tjackpundare vifftade/hotade mig med kniv. Torde vara mer kränkning när man får stryk av personer inom ordningsmakten.

Säga vad man vill, men jag kan tycka att oavsett hur galen gubben var så borde 2 poliser klara av situtationen bättre. Kan väl inte vara så svårt att brotta ner och bojja honom. Speciellt inte när man är 2 och utbildad för just sånt.

Reb0

korvgubbe skrev:
Frågan är ju bara hur förstörd den här storyn är av expressen från början.. Jag blev först förbannade eftersom jag aldrig hört något om att gubben skulle slagit poliserna... NU plötsligt finns det både vittnen och bilder som visar just detta.. Då är ju frågan hur vansinnigt oprovocerat det verkligen var... Tycker man är ganska klumpig om man låter enbart expressen styra ens egen reaktion. Hade nog varit bättre att läsa domslutet.

Jo, men då när det först hände så rapporterades det friskt från både tidningar och tv.. men man vet ju aldrig hur vinklat det är/har blivit heller.

Men rent spontant känns det jävligt snutarna-kan-göra-som-de-vill-och-komma-undan-billitt.

Zee skrev:
Men rent spontant känns det jävligt snutarna-kan-göra-som-de-vill-och-komma-undan-billitt.

Ja, precis så har jag kännt fram tills nu!
...men det beror ju just på att tidningarna helt har skippat att skriva att det fanns både bilder och vittnen som stödjer polisernas story och som visar att gubben själv slåss..

De har ju tidigare bara gett sken av att Poliserna är de enda som gjort något...

korvgubbe skrev:
Ja, precis så har jag kännt fram tills nu!
...men det beror ju just på att tidningarna helt har skippat att skriva att det fanns både bilder och vittnen som stödjer polisernas story och som visar att gubben själv slåss..

De har ju tidigare bara gett sken av att Poliserna är de enda som gjort något...

Ok, men oavsett vad gubben gör så ska la inte 2 poliser klubba ner gubbfan bara för det? De kunde ju bara ta tag i hnm och sätta handklovar samt peta i hnm i potatisbilen... eller nått.

Hur farlig kan en gubbe på 197 år gammal vara?

Själv tycker jag gubben ska åka dit och poliserna ska bli av med jobben. Han verkade ju redan från början vara ett obehag när han vägrar ta ner armen från bilen och sen nu ifall det var han som startade det så borde poliserna som zee påpekar kunna hantera en 500 år gammal gubbe.

honkiie skrev:
Beror på vad man anser att hantera en gubbe innebär :hihi

Han ska väl va glad att han slapp smaka på... *trumvirvel* kjettingen! :whip

honkiie skrev:
Beror på vad man anser att hantera en gubbe innebär :hihi

Äh, de löste problemet med en sån där dryg gubbe som lägger sig i allt. Synd att de inte smetade på honom ordentligt om de ändå skulle åka fast.
Man ser ju verkligen på farbrorn att han tiggde om det. Jag vet typen, det där är en sådan som sitter och gastar i tunnelbanan som sen får stryk av någon vakt.

Alltså, om man ger en polis en smäll med knytnäven så kanske man inte ska vänta sig att bli bjuden på kaffe och kaka.

De blev ju dömda och rätten bedömde batongpucklandet som "oförsvarligt". Låter gott så.

Hade varit bäsrtför alla om dom bara klivit ur bilen, lagt ner honom och bojjat gubben. Case closed! Men nä: gå loss med batongerna och sedan behålla jobbet. Jag kan ju inte tycka att dom har visat lämplighet för att vara poliser.

Sen att gubben är en gammal pundare är en annan sak. Han hade nog samlat ihop till minst ett skott i knäna men att bara puckla på sådär är ju fel under alla omständigheter, speciellt när han inte var beväpnad.

Jag undrar bara en sak. Varför står "Åke, 64" och rycker i dörren på polisbilen???

Det där vete fan om jag tycker är oprovocerat våld precis. Tänker mig själv i polisbilen när någon står och rycker som fan i dörren. Kan ju vara vilken galning som helst. Bättre att ta det säkra före det osäkra då.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg