Lite råd

ganzo

Suparhjälte...
Gick med
19 Jan 2005
Hoj
Ingen
Ok, nu har jag klantat till mig rejält här. Jag har gått och blivit förälskad i en tjej. Och inte vilken som helst, utan mitt ex. Vi var ihop i cirka ett år. Detta är ett år sen. Jag har nu samma känslor som jag hade under förhållandet. Det började med att vi umgicks tokmycket, så fick jag de här känslorna igen. Jag tog mig i kragen och berättade, med tanke på våran historia. Hon sa att det har gått för lång tid och att hon inte hade dom känslorna.

Det är nu jag behöver råd? Vad ska jag göra för att bli av med de här nedrans känslorna? Det var svårt nog förra gången, men nu känns det nästan värre! Har begravt mig i arbete, vilket har hjälpt lite, och ska nu satsa ordentligt på A kortet. Jag borde väl sluta träffa henne men ärligt, ni som har känt samma saker, ni vet att det inte är så lätt?

Så vad tycker det intelligenta kollektivet på Sporthoj.com då? Egna erfarenheter och så brukar ju ge en viss kännedom om hur det ska behandlas...

Tack på förhand

ganzo skrev:
Ok, nu har jag klantat till mig rejält här. Jag har gått och blivit förälskad i en tjej.

Det är nu jag behöver råd? Vad ska jag göra för att bli av med de här nedrans känslorna? Det var svårt nog förra gången, men nu känns det nästan värre! Har begravt mig i arbete, vilket har hjälpt lite, och ska nu satsa ordentligt på A kortet. Jag borde väl sluta träffa henne men ärligt, ni som har känt samma saker, ni vet att det inte är så lätt?

Så vad tycker det intelligenta kollektivet på Sporthoj.com då? Egna erfarenheter och så brukar ju ge en viss kännedom om hur det ska behandlas...

Tack på förhand

Va tusan, jag trodde nästan jag var ensam om det här problemet. :) Jasså , vi är åtminstone två...

Det här har jag grubblat fram:

Precis som du säger: att träffas gör det ännu mera komplicerat. Jag tror man behöver mycket perspektiv på det hela och även ge det lite tid att klarna. Kom ihåg att våren och dess framkallade känslor gör det hela ännu svårare att se allt detta på ett objektivt sätt. Det blir lätt att man idealiserar gamla minnen och får för sig att det var bättre än det kanske egentligen var alla gånger.

Jag räknar i alla fall såhär: Det är över nu.

Är hon inte intresserad längre så är det ändå absolut inte du som skall lida. Hon verkar ha gått vidare, frågan är vad du skall göra. Jo, jag måste gå vidare! Tag dig i kragen!

Jag tänkte i alla fall försöka komma mig ut och träffa folk, för hemma kan jag inte lämna och tycka synd om mig själv. Hon lär ju knappast komma och knacka på och ta tillbaka det hon sagt och bara sådär bli kär i mig på nytt efter att jag isolerat mig och tyckt synd om dig själv, icke sant!?

Jag har svårt att tro att det bara finns en "rätt" person för en, däremot anser jag att människor passar olika bra ihop. Nu gäller det att leta upp en ny en som passar ännu liite bättre ihop med en än den tidigare. Lättare sagt än gjort, men vad har man för alternativ? Gå runt i tillvaron och vara deprimerad för att den man fått för sig är den rätta inte vill ha en?

Skärpning, nog brukar man nu helst vilja att den man älskar och har som partner älskar en tillbaka. Nu verkar det ju inte vara så, i alla fall inte just nu, men det är inte något du skall gräva ner dig över. Hon klarar sig nog, nu måste du se till så att även du klarar dig.

När dörrj*veln blåser fast i nyllet på dig öppnas åtminstone en ny någonstans, var vet jag inte. Men, det är därför du skall komma dig ut och försöka hitta en ny väg.

A-kortet är bra, satsa på det och håll dig i rörelse så att du inte hamnar att börja grubbla och tycka synd om dig själv. Du skall inte vara offret i det här! Förstått!?

Last edited:
Ge fan i allt vad tjejer heter. Alltså helt allvarligt.

Dom är det absolut bästa och värsta som finns!

Ibland mår man bara bra utan dom helt enkelt tills man fått perspektiv på saker och ting.

/J

Dumpa, glöm, arkivera, eventuellt likvidera.

Mitt råd är alltså att gå vidare. Det är bäst.

Edit: det heter för övrigt körkortsaspirant.

Bara å inse att det finns andra :tuttar
Eftersom hon inte vill så får du fortsätta leta efter "den rätta" :tummenupp

ge fan i at prata med henne i några månader och ignorera henne totalt om ni ses nån stans. brukar funka för mig.

Sup henne full, ge henne en omgång och morgonen därpå berättar du för henne att hon sa att hon älskade dig och blablabla osv. Alla vet att man säger vad man menar på fyllan, och om hon då tror att hon sa det så är det ju grönt :tummenupp

Dee_cati skrev:
Sup henne full, ge henne en omgång och morgonen därpå berättar du för henne att hon sa att hon älskade dig och blablabla osv. Alla vet att man säger vad man menar på fyllan, och om hon då tror att hon sa det så är det ju grönt :tummenupp
Hahaha! Ja, gör så!
Nä men det är bara att glömma. Jag tror jag alltid kommer vara kär i mitt ex fast det är ju bara att gå vidare. Har du goda vänner vet de säkert vilken sprit de ska bjuda dig på!

äh, du inbillar dig :hej

säg till dig själv "jag hatar tjejer, men jag gillar musik" var 5:e minut i ett par dagar så går det säkert øver :ätapiller

Eller ligg med någon annan tant, det är roligt och gratis :jäs

Nytt kapitel med lilla mig =9

ganzo skrev:
Ok, nu har jag klantat till mig rejält här. Jag har gått och blivit förälskad i en tjej. Och inte vilken som helst, utan mitt ex. Vi var ihop i cirka ett år. Detta är ett år sen. Jag har nu samma känslor som jag hade under förhållandet. Det började med att vi umgicks tokmycket, så fick jag de här känslorna igen. Jag tog mig i kragen och berättade, med tanke på våran historia. Hon sa att det har gått för lång tid och att hon inte hade dom känslorna.

Tack på förhand

Hälsa på mig istället :tummenupp
Och funkar inte det så ett litet urtjatat men sant råd:
Om det är meningen att ni ska bli tillsammans igen blir ni det inom sinom tid ändå.. Bäst att ha roligt med mig innan hon upptäcker vilken go kille du är :pannkyss

*

Vad var orsaken till att det tog slut?
Du får nog glömma henne hur hårt det än kan kännas ibland.
Men sluta inte för det att umgås,ni kan väl vara bästa vänner för det och hitta på saker osv.Skynda långsamt,inte ska du gå o gräva ner dig i henne för kommer det andra chanser så ta dem.Men somsagt ni kan ju umgås o vara vänner,hitta på saker ihopa osv.
Stressa inte fram nåt,försök vinna hennes tillförlit på dej,stick ut o käka osv men gräv somsagt inte ner det,det hela kanske blir o slutar bara i riktigt godvännskap och det är inte fel det heller hur mycket man än kan sakna en närmare relation.
Så ut o ragga med dej nu :banana

Caba skrev:
Om det är meningen att ni ska bli tillsammans igen blir ni det inom sinom tid ändå.. Bäst att ha roligt med mig innan hon upptäcker vilken go kille du är :pannkyss

Ha, ha! Jag delar din åsikt :D .

Tack för råden!

Caba skrev:

Heh, e där om 10 minuter! :banana

Nä, men det tog slut för att hon tyckte vi hade växt ifrån varandra. Det enda positiva jag kan se är ju att det är sommar, och med sommaren kommer grillpartyn, sol och bad och sånt. Just nu sitter jag bara och försöker komma ihåg alla dåliga sidor hon har. Än sålänge har jag kommit på fåfäng, överdramatisk, tjatig om vissa saker, irriterande skratt (som jag innan fann charmerande!), för självgod och dålig i sängen :3freak

Så nu är det bara ut o leta nytt som det heter. Ska själv ha grillpartaj om två veckor och har bjudit en hel drös med folk så det fixar sig nog! :fyllisar Allt som behövs är vilja, och det har jag i överskott!

PS: Klart jag vet att det ska skrivas körkortsaspirant, ska bara se vilka som är anmärkningsgay! :7peta :arsele

Nästan samma historia har jag, blev tillsammans med en kille när jag var 17 år sen tog det slut ca 1 år senare, då han tyckte att han behövde en paus.
Nu har vi träffats av och an i snart 5 år och hur gärna jag försöker minnas hans dåliga sidor så går det inte. Vi dras till varandra på något sjukt sätt och om vi är på krogen så blir det bara naturligt att vi går hem tillsammans.

Det värsta han säger är att, jag vill inte ha någon annan än du men jag klarar inte av att ha ett förhållande just nu.
Hoppas du lyckas bättre än mig för även om jag träffar nya killar och även nya pojkvänner så har jag inte kunnat glömma honom. Mest irriterande är att han inte träffar några andra tjejer heller utan bara mig.

Ha en go sommar!!!!
Kram :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey