Lite råd tack!

GSXR_FREDDA

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
KTM 640 SM-06
Ska nu sula om min GSXR600 till våren,kan ni hjälpa mig med lite tips på bra och prisvärda däck.
Jag kör ca 600mil/år det kan slinka in en och annan banåkning i dessa mil och jag vill hels klara mig på en uppsättning/år
Evigt tacksam för tips!!

jag sager som vanligt, varfoor inte testa bankorda dack? Emmi pa forumet kor pa bankorda rennsport for 800 kr/uppsattning och ar mycket nojd. stuntar man lite sa racker dom ca 700 fram och 450 bak.

//jaG

Håller med ovanstående! Finns ingen anledning att betala för nya däck när man kan köpa beg racedäck för 800-1000 kr /uppsättning. Jag har kört på beg Metz Rennsport de senaste åren. De håller minst en hel säsong. Besök en RR-träning/tävling eller sök på forumet för att hitta däck.

Bridgestone biter bra och är billiga, men min erfarenhet är att man sliter ner dom snabbt.

GSXR_FREDDA skrev:
Ska nu sula om min GSXR600 till våren,kan ni hjälpa mig med lite tips på bra och prisvärda däck.
Jag kör ca 600mil/år det kan slinka in en och annan banåkning i dessa mil och jag vill hels klara mig på en uppsättning/år
Evigt tacksam för tips!!

Metzeler ME Z4. Köp av www.vurpan.com

Zeb_Macahan skrev:
jag sager som vanligt, varfoor inte testa bankorda dack? Emmi pa forumet kor pa bankorda rennsport for 800 kr/uppsattning och ar mycket nojd. stuntar man lite sa racker dom ca 700 fram och 450 bak.

//jaG

Bankörda däck är billiga och ger mycket bra fäste när de är varma. Kalla bandäck och en fuktig dag är däremot ingen lyckad kombination. Jag har gjort en snygg (och som tur var kontrollerad) power slide utan att köra fort eller provosera med gaspådrag.

KjellF

kjellf skrev:
Bankörda däck är billiga och ger mycket bra fäste när de är varma. Kalla bandäck och en fuktig dag är däremot ingen lyckad kombination. Jag har gjort en snygg (och som tur var kontrollerad) power slide utan att köra fort eller provosera med gaspådrag.

KjellF
De funkar bra även som kalla på en 600. Inte riktigt lika starka som din båge. Jsut RSV:arna skall väl vara brutala mot bakdäcket. Jag har kört med Pirelli/Metzeler och Dunlop 207 och 208 GP på en GSXR600. Har aldrig haft några släpp (utom när jag haft på tok för lite luft i bakdäcket...)

Edit: räkna inte med att de räcker en hel sässong om du också kör bana. Beror iofs lite på hur hårt man kör. 500 mil på gata i sansat tempo räcker de nog till.

Men med racedäck mens väl då oftast slicks och vad säger farbror blå om det? Ajabaja..

Swedie skrev:
Jag har haft väldigt bra erfarenhet med Bridgestone BT012SS däcken.

Och jag inte riktigt lika bra, men det verkar jag vara ensam om sa lyssna inte pa mig.

(Ok, om ni fortfarande lyssnar - tyckte bakdaecket tog slut fortare aen vaentar och jag litade inte alls pa greppet fram. Fick de mest underliga framhjulsslaepp vid stoppie-foersoek pa varma sommardagar. Inga konstigheter under nedlaegg iaf och det aer vael naestan viktigast).

kaZmur skrev:
Men med racedäck mens väl då oftast slicks och vad säger farbror blå om det? Ajabaja..
Nej, med racedäck menas racedäck. De finns mönstrade och omönstrade. Och vad säger moderatorerna om spam? Ajabaja..

Don Quixote skrev:
Och jag inte riktigt lika bra, men det verkar jag vara ensam om sa lyssna inte pa mig.

(Ok, om ni fortfarande lyssnar - tyckte bakdaecket tog slut fortare aen vaentar och jag litade inte alls pa greppet fram. Fick de mest underliga framhjulsslaepp vid stoppie-foersoek pa varma sommardagar. Inga konstigheter under nedlaegg iaf och det aer vael naestan viktigast).

Jag gjorde en stoppie med mitt Bridgestone den 27:e :tomten dec :yoparty, ingen högfarts men dock!

Hurtig skrev:
kan man besikta med racedäck?
Jepp, om de är godkända för gata (dotmärkta). De Goodstuff nämner är det. Skurna slicks är dock ej godkända.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park