Lite perspektiv på hur fort det går i VM...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Philipp Eitzinger som i fjol krossade alla i 125 EM på Karlskoga och körde 1.08.445 på träningen och var snabbast av alla på alla pass utan att ha sett banan är Wild Card på Catalunya i VM i helgen.
På FP1, iofs på en bana han inte sett innan, är han 4,6 sekunder efter de snabbaste...

Sen går hans hoj nog inte heller lika bra som deras. Jag tror att han hade plockat 1-2 sek med en bättre motor...

Edit: Kurtis R får passa på att njuta nu när han ligger överst i listan... :hihi

Last edited:
Philipp Eitzinger som i fjol krossade alla i 125 EM på Karlskoga och körde 1.08.445 på träningen och var snabbast av alla på alla pass utan att ha sett banan är Wild Card på Catalunya i VM i helgen.
På FP1, iofs på en bana han inte sett innan, är han 4,6 sekunder efter de snabbaste...

Då körde han ungefär samma tider som bilarna i STCC... :)
Kanske en mixad klass för lite mer spänning vore på sin plats? :D

2989542 Sen går hans hoj nog inte heller lika bra som deras. Jag tror att han hade plockat 1-2 sek med en bättre motor...

Edit: Kurtis R får passa på att njuta nu när han ligger överst i listan... :hihi
Förvisso men det ger ändå en bild av hur oerhört fort det går i VM.
Om man vänderp å tabellen ligger Kurtis fortfarande i topp. :hihi

Förvisso men det ger ändå en bild av hur oerhört fort det går i VM.
Kurtis låg inte i topp länge. :hihi

Ja det är riktigt stor skillnad! Mårtensson och Cajback ser ut som om de håller på att knäcka hojen när de kör i Sverige, men när jag såg dem från nära håll på bla Sachsenring så såg de ut som förvirrade nybörjare jämfört med toppen.

Philipp Eitzinger som i fjol krossade alla i 125 EM på Karlskoga och körde 1.08.445 på träningen och var snabbast av alla på alla pass utan att ha sett banan är Wild Card på Catalunya i VM i helgen. På FP1, iofs på en bana han inte sett innan, är han 4,6 sekunder efter de snabbaste...
Nyttig/tydlig jämförelse. Känns relevant när det nyligen diskuterades hur konkurrenskraftig Jimmy Lindström skulle vara i WSBK.

Sen ska man väl inte glömma att många wildcards sitter på betydligt sämre material än toppförarna, eller?

Som oscar skrev fem inlägg upp.
Men det är knappast fyra sekunder som skiljer i materialet.

Trots att Eitzinger bara körde sju varva så körde han betydligt snabbare och var på QP1 bara 3,5 sekunder efter toppen. :tummenupp

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...