LITE-ON brännar problem

falo

Hojen som klädhängare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade en gammal FZ600, drömmer om en monster när barnen är lite större.
Hej
Har en "LITE-ON LTR-24102B" CD-brännare, som på det sista bråkar med mig.
Symptomen är den att när jag har valt vad jag vill bränna i Nero 5.5 ( Som jag förövrigt har uppdaterat efter att problemen började) och lägger i en tom skiva så hänger sig hela skiten och blir inte bra förrän jag tar ut skivan igen och stänger Nero tjugoelva gånger.
Var på Lite-on's sida och skulle leta uppdateringar, hittade en till min modell, men när jag kör den så säger programmet att jag har modell LITE-ON LTR-24102B 5ISA och att uppdateringen endast funkar för LITE-ON LTR-24102B 5S5O-5S6Z. Några fler varianter verkar ej finnas på hemsidan att ladda ner.

Vad göra??? Köpa en ny DVD-brännare... Eller går det att lösa?
Tack på förhand för er hjälp!

Testat olika märken på CD-R media? Samma problem med alla?

Annars skulle jag nog sätta en peng på att det är drivrutinerna för dina ATA-kontroller (dvs, disk/cd-kontrollern) som spökar eller så är det moderkortet som är kass. Hade massa konstigt strul med en cdbrännare efter att jag bytt moderkort en gång, funkade perfekt i början men sen kukade det ur. Efter ytterligare ett byte av moderkort så var allt frid o fröjd.

Börja med att installera om drivrutinerna för ata-kontrollern, därefter ominstallation av Nero o hjälper inte det så hade BIOS på moderkortet kan ju vara värt ett försök också.

Förutsätter nu att du inte gjort några ändringar i hårdvaran i samband med att problemen uppstod?

Tack för det utförliga svaret, det räckte pinsamt nog med första raden. (Men det var nog tur, mitt kunnande om datorer hade inte räckt för att utföra det där andra... )
Var och köpte nya skivor idag, Philips CD-R80, dom funkade perfekt!
Sony CD-R 700 MB, åker i papperskorgen!!!

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back