Lite om svetsar

andersbrink skrev:
Den stora lustgastuben jag har (37 kg?) kostar ca 150 pix + moms i månaden i tubhyra, sen tillkommer ju själva lustgasen, ca 2700 + moms. Dvs 150x12x2+moms, stämmer nog rätt bra, ca 4500 om året momsat.

Hehe har du den till att fylla på lillparvan som du har på hojen eller?

lägg ut svets jobben till svart (ful jobb) knegare du behöver inte bry dej om resultatet! (det blir alltid super fina svetsfogar.En svets firma har allt som du bara kan drömma om. Ska du bara kladda med depå stöd o sånt så är en mig svets rätt dyr för dom minuterna den är i drift.
Ett alternativ är hyr en mig /låna en av någon det kan inte bli dyrt!
Ett annat tips kolla yrkesskolan i din by dom grejar dina svetsjobb/byggen jävligt billigt
KÖR SÅ DE RYKER BARA

Nån som testat Biltemas självbländande hjälm eller kan rekomendera någon annan för under tusenlappen?

cRoC skrev:
Det blir en esab 150 från jula.. 4000 spänn. borde väl vara bra köp?

Den duger och blir över.. jag har en sådan tar allt och lite till.

Har du MSN ? kan snacka lite där om den, om du är intresserad, och lite om svetsar överhuvudtaget.

skicka PM

tänk att på många material måste du förvärma så att inte svetsen spricker.

Anton_Ljunghusen skrev:
Nån som testat Biltemas självbländande hjälm eller kan rekomendera någon annan för under tusenlappen?

Har inte testat biltemas, har en Speedglas hjälm, den är perfekt, kan enkelt ställa om mellan olika mörkhetsgrader m.m

Dom har en modell för runt 1700:- som man dock inte kan ställa om men den funkar också fint.

.

jag har oxå en esab-svets och kan rekomendera den mycket......är en kanonsvets för en någorlunda peng....köööööp! inget biltema skräp..... :)

jensa

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back