Lite motardbus i gbg

Vart det skönt att vurpa på götaälv bron?:pannkyss det var jag som åkte efter med moppen!! Haha nice iallafall sett er både i irl och på film nu så snyggt :yoparty

tanterna såg fruktansvärt impade ut när ni wuuuuuiiilade förbi spårvagnen :D

Har ni broms på handtaget elr?

Jag hade ju aldrig våga sitta med båda knäna på sadeln och köra bakhjul sådär snabbt om jag bara hade fotbroms :död

joo om man lägger den lite för högt så slår man ändå över. Det är bra kontroll, men nog hade jag också kunnat göra sådär men jag hade inte gjort det för det är så mkt som ligger på spel i den där farten och i trafiken, slår man över där så är man ju så gott som död

Vart det skönt att vurpa på götaälv bron?:pannkyss det var jag som åkte efter med moppen!! Haha nice iallafall sett er både i irl och på film nu så snyggt :yoparty

Haha jasså va det du? nej det var inte så skönt. Bilder på min uppskrapade runpa finns här på SH men då får du leta :yoparty
Hahamen i det här fallet är det jag som filmar.... Så det är två andra på denna filmen..

Har ni broms på handtaget elr?

Jag hade ju aldrig våga sitta med båda knäna på sadeln och köra bakhjul sådär snabbt om jag bara hade fotbroms :död

Nej de/jag har ingen broms på handtaget. Ja frambroms såklart men den har man ju inte direkt nytta av när hjuletär i luften. Annars bara fotbroms...

joo om man lägger den lite för högt så slår man ändå över. Det är bra kontroll, men nog hade jag också kunnat göra sådär men jag hade inte gjort det för det är så mkt som ligger på spel i den där farten och i trafiken, slår man över där så är man ju så gott som död

Jamen det går inte så fort... kanske 50-60....
Ja men visst krävs det en del balans och träning....

Last edited:
Jamen det går inte så fort... kanske 50-60....
Ja men visst krävs det en del balans och träning....

Joo, men jag har ju aldrig kört på bakhjulet med en 4-taktare så jag vet ju inte hur det är i och för sig

Joo, men jag har ju aldrig kört på bakhjulet med en 4-taktare så jag vet ju inte hur det är i och för sig

Ja det e ganska bra... iaf husaberg.. ktm och sånt vette fan...
Men motorbromsen är bra så länge du har iaf lite varv. Polarn slog överförra helgen för att han körde för sakta på bakhjulet så han hade ingen motorbroms längre och knäna på sadeln... inte lätt att bromsa då.. men tre snabba steg på asfalten och hoppa på igen så gick det bra... men då gick det ty 20 med...

sen så undrar folk varför husabergare rasar:rolleyes:

varför säger du så?

Min har inte rasat än så länge å den har gått ca 85 timmar sen förra renoveringen, det är jag som åker den gula 05an.

jag har inga som hellst missljud i motorn. jag har åkt bra långt på bakhjulet utan problem, så jag har lite svårt att förstå vad du menar.

har du kört husa länge?

Ja det e ganska bra... iaf husaberg.. ktm och sånt vette fan...
Men motorbromsen är bra så länge du har iaf lite varv. Polarn slog överförra helgen för att han körde för sakta på bakhjulet så han hade ingen motorbroms längre och knäna på sadeln... inte lätt att bromsa då.. men tre snabba steg på asfalten och hoppa på igen så gick det bra... men då gick det ty 20 med...

Därför kör man med bara ett ben på sadeln och andra på bromsen ;) iaf när man kör dt125 :D

varför säger du så?

Min har inte rasat än så länge å den har gått ca 85 timmar sen förra renoveringen, det är jag som åker den gula 05an.

jag har inga som hellst missljud i motorn. jag har åkt bra långt på bakhjulet utan problem, så jag har lite svårt att förstå vad du menar.

har du kört husa länge?

jag säger inte att husa rasar mer än andra hojar men folk har fått den uppfattningen, och kör man gata på jämna varv och åker på bakhjulet km efter km så får dom inte den olja dom behöver och då rasar dom och får tyvär ett dåligt rykte.. nej jag kör inte husaberg just nu men har gjort.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT