Lite motard frågor (ev. KTM 660)

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Ska ev åka och titta på en KTM 660 -04 imorgon! den har gått ca 1100-1200mil men ska vara rätt servad.

Frågor:
1. Är det något problem att den gått "ganska" långt?
2. Har letat försäkringar på dessa bolag: If,Folksam,Salusansvar,Dinaförsäkringar, någon jag missat? (är 22år så bilsport funkar inte)
3. Har vanligt skinnställ, känns det konstigt på något sätt att köra motard i det? =)

Om det är någon som kan värdera hojen bra så får den personen gärna pm:a mig så får den mera info.

/MVH
patrik

Last edited:
Varför kan du inte ha bilsport för att du är 22? Iof inte offroadförsäkringen men det finns ju andra (halvförsäkring till att börja med)? Be folksam om en offert via post på offroadförsäkring så skickar dom säkert en som du kan teckna fast man måste vara 24. Vet inte hur bra den gäller om man klotar och är 22 iof :S

Varför kan du inte ha bilsport för att du är 22? Iof inte offroadförsäkringen men det finns ju andra (halvförsäkring till att börja med)? Be folksam om en offert via post på offroadförsäkring så skickar dom säkert en som du kan teckna fast man måste vara 24. Vet inte hur bra den gäller om man klotar och är 22 iof :S

hehe min erfarenhet är att dem är rätt dyra om man inte är 24.
Och försökta teckna fast man inte är, är nog inte så bra ;)

hehe min erfarenhet är att dem är rätt dyra om man inte är 24.
Och försökta teckna fast man inte är, är nog inte så bra ;)

Det stämmer bra! Det skulle bli svindyrt om man inte va 24 och kunde välja offroadförsäkringen.

Annars är det ju inga problem med en hoj som gått lite längre... Är den servad enligt serviceboken och att skicket är fint så är det ju bara att slå till.

Kolla med Länsförsäkringar också, jag fick bra försäkring genom dem. Annars har du ju Trygghansa också...

Hoho? :D trygghansa ville ha 29lök :D nötter

De e väl bar att ringa runt till ALLA försäkringsbolag o kolla nummerupplysningen har nummer......om den har gått långt beror på vem du frågar vissa säger: byt inget som inte ramlar av av sig själv eller om de börjar rassla mycke andra säger serva ofta o mycke o renovera vid 1500.. skinnställ beror väl på vad du känner själv men de e ju ALDRIG FEL med skinn....

Jag har en 660- 04 och jag betalar bara 3800 kr hel/hel.

...Men så e ja juh 40 med och bor i skogen...haha

:yoparty :yoparty :yoparty

De e väl bar att ringa runt till ALLA försäkringsbolag o kolla nummerupplysningen har nummer......om den har gått långt beror på vem du frågar vissa säger: byt inget som inte ramlar av av sig själv eller om de börjar rassla mycke andra säger serva ofta o mycke o renovera vid 1500.. skinnställ beror väl på vad du känner själv men de e ju ALDRIG FEL med skinn....

Precis! har ringt runt till alla som jag känner till, och fått ett pris på 555kr helförsäkrat. Dock så är det en sån försäkring som man betalar året om. Dvs blir ingen skillnad när man ställer av.
Jo det blir nog skinnställ.

Är lite orolig över milen. Men vi får väl se, blev inget åka idag iaf.

Jag har en 660- 04 och jag betalar bara 3800 kr hel/hel.

...Men så e ja juh 40 med och bor i skogen...haha

:yoparty :yoparty :yoparty

Hehe =) ja i skogen bor jag nästan dock inga 40år på nacken :D

Last edited:
Folksam SMC?

Själv blev jag jävligt sugen på en ktm 520 idag. Hur är en sån att köra landsväg med (ombyggd till motard) skiljer det sig något mellan en enduro cykel och en motard i motorn?

Den är från 2002

Vi är 4a 21 åringar från bollebygd som tecknade länsförsäkringar offroad-försäkringen, 3500kr/hel helår.

Det sjuka är att när jag väl efter att jag tecknat allt läste igenom villkoren, såg jag till min förvåning att man måste vara 24 år.

Men en polares farsa som är advokat sa att om dom muntligen säljer en försäkring efter att ni uppgett personnummer som inte gäller er, då får dom skylla sig själva. När dom också gjort det till 4a personer har dom inte mycket att komma med om vi skulle klota. Den kommer gälla. Så jag hoppas han vet vad han snackar om.

Risk för att bli mycket om försäkringsvalet i tråden, så kan jag saj att jag valde Salusansvar. Bor i centralaste stockholm, 19 bast, och körkort i knappt 1 år och betalar 6000:-/år (höjning av premien inräknad). Självrisken ligger på 3 lax! Var försiktig med alla bolag som äter upp dina pengar när det är dags att pröjsa självrisken...

Folksam SMC?

Själv blev jag jävligt sugen på en ktm 520 idag. Hur är en sån att köra landsväg med (ombyggd till motard) skiljer det sig något mellan en enduro cykel och en motard i motorn?

Den är från 2002

http://www.blocket.se/vi/13110252.htm?ca=9_s

Nu har han sänkt priset oxå och letat fram fälgarna. Och tagit bort bilden. Men eftersom att han aldrig ringde upp som lovat köper jag någon annan brukshoj istället.

Jo har sett den haha =) fattar bara inte hur han kan begära så mycket för den :D

Risk för att bli mycket om försäkringsvalet i tråden, så kan jag saj att jag valde Salusansvar. Bor i centralaste stockholm, 19 bast, och körkort i knappt 1 år och betalar 6000:-/år (höjning av premien inräknad). Självrisken ligger på 3 lax! Var försiktig med alla bolag som äter upp dina pengar när det är dags att pröjsa självrisken...

Fan va konstigt när jag ringde salu's ansvar så fick jag en premie på 6600kr hel/hel. Och jag bor i en liten by ute på landet och är 22år. haft körkort i några mån visserligen men ändå

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...