Lite matnyttigheter från Svemosektionen

Någon som vet vad det innebär mer konkret att man siktar på separata A- och B-tävlingar.
Hur många B-tävlingar tror ni att det kommer att bli?

Trist för Gelleråsen att EM inte "får" köras där. Hoppas det löser sig med Anderstorp istället.

sandstream skrev:
2567754 Någon som vet vad det innebär mer konkret att man siktar på separata A- och B-tävlingar.
Hur många B-tävlingar tror ni att det kommer att bli?

Trist för Gelleråsen att EM inte "får" köras där. Hoppas det löser sig med Anderstorp istället.
LMS har sen tidigare bestämt att vi kommer köra en ren SM-helg & sen ett rent B-helgsarrangemang som har samma upplägg som en SM-helg.

LOTTAK skrev:
2567823 LMS har sen tidigare bestämt att vi kommer köra en ren SM-helg & sen ett rent B-helgsarrangemang som har samma upplägg som en SM-helg.
Kanon att ni annordnar ett B-race, synd bara att det ska sträcka sig över en hel helg. En dag hade räckt för mig.
LOTTAK skrev:
2567856 Pratade med Lodnert igår och han sa något om ett telefonmöte idag.
Håll oss informerade om du har tid :tummenupp

Bara för att förtydliga: När de skriver att de jobbar för separata A- och B-helger, är det då bara SM-klasser som kräver A-licens som kommer att köras på A-helgerna?

Är SO en helt separat organisation som kör sina egna tävlingar utan inblandning av SM-klasserna eller kör de ihop med SO ibland (jag har fått den uppfattningen men ett klargörande skadar aldrig)?

sandstream skrev:
2568083 Kanon att ni annordnar ett B-race, synd bara att det ska sträcka sig över en hel helg. En dag hade räckt för mig.
Håll oss informerade om du har tid :tummenupp

Bara för att förtydliga: När de skriver att de jobbar för separata A- och B-helger, är det då bara SM-klasser som kräver A-licens som kommer att köras på A-helgerna?

Är SO en helt separat organisation som kör sina egna tävlingar utan inblandning av SM-klasserna eller kör de ihop med SO ibland (jag har fått den uppfattningen men ett klargörande skadar aldrig)?

SM-klasser körs givetvis på SM-helger. Det finns två sm-klasser som dock är öppna för b-förare, 125 och 250. NSBK och superstock är bara öppet för a-förare.
SO kan man säga är ett företag som ordnar tävlingar, nordiska mästerskapen samt SM. En del samkörda med nationella mästerskap.

Bra med ett tidigt beslut angående supermoto -07 oavsett vad man tycker om det. :tummenupp

PS. Kör nya Firefox 2.0 och stavningskontrollen är på engelska och tyckte att beslut borde vara "be slut" i stället. :hihi (ok då, liiite omoget kanske :rodnar)

:skrattaåt :skrattaåt :D
Neutral skrev:
2568189 Bra med ett tidigt beslut angående supermoto -07 oavsett vad man tycker om det. :tummenupp

PS. Kör nya Firefox 2.0 och stavningskontrollen är på engelska och tyckte att beslut borde vara "be slut" i stället. :hihi (ok då, liiite omoget kanske :rodnar)

Jag vill bara ha ett beslut om 600 klass för A-förare...

Kommer nog aldrig få svar på det ...
TYPISKT...

Swedie skrev:
2567853 Det sas inte så mycket trots allt. När är nästa möte?

Som jag uppfattat det så höll dom ett möte med den "nya" sektionen fredagen den 13/10, så det är väl bara att vänta på det protokollet.

christer skrev:
2568691 Som jag uppfattat det så höll dom ett möte med den "nya" sektionen fredagen den 13/10, så det är väl bara att vänta på det protokollet.
du det är sant, jag trodde i men enfald att det handlade om just det mötet. Men nu efter att aktiverat hjärnan så skrev ju faktiskt lotta att det var från aug/sept... Doh :)

Då väntar vi på info från DET mötet.

Swedie skrev:
2568697 du det är sant, jag trodde i men enfald att det handlade om just det mötet. Men nu efter att aktiverat hjärnan så skrev ju faktiskt lotta att det var från aug/sept... Doh :)

Då väntar vi på info från DET mötet.

Vi får hoppas på lite kortare ledtid mellan möte och protokoll denna gång:)

Vad exakt är det som gör SVEMO till en sån fruktansvärt seg organisation...? :va

Om man nu hade ett möte den 13/10, det är nästan 2 veckor sedan. Och halva RR-sverige bara sitter och vibrerar i väntan på något som helst officiellt beslut, men fortfarande inte ett knyst...

Även om man nu inte lyckats fatta några beslut den 13:e, så kan man ju iaf informera om vad som diskuterats, och varför man inte kan fatta några beslut ännu... Skulle ju lugna ner mig (och säkert dom flesta andra) avsevärt iaf om man visste vad det var som hände och varför det tar sån tid.....

Ska bli intressant att se om samma personer som jämnt hackar på mig när jag nämner något om Svemo kommer rusande nu.

Tyvärr så verkar en massa information spridas ryktesvägen och till och med jag vet en del saker som inte kommit ut ännu :näsblod

christer skrev:
2568700 Vi får hoppas på lite kortare ledtid mellan möte och protokoll denna gång:)

Lung å fin nu
det tar väl tid å skriva så långa och utförliga protokoll:D

Vettigt.

De ökar prispengarna lite.

Sedan fastslår de punkter för 2007 samt 2008. Vilket är bra. Enklare så folk inte behöver förvänta sig helt nytt reglemente åter igen till året därpå.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...