Lite is och snö

Å en stor portion tålamod oxå eller?! :)

1 a bakdäcket tog 8 timmar men nu gör jag nog ett på 4!

Varför har du kortare fram?

Tänkte att vanliga crossdäck har kortare gumminabb i fram å sen tror jag även att isracing åkare kör med kortare i fram av någon anledning! Men d går nog att prova längre i fram med. maila gärna om du gjort å provat med typ 15mm utstick i fram. Dom jag använder nu sticker ut 12mm i fram å 15mm i bak

Last edited:
Nej jag har inte provat med nå annat :) Kör med endurodubb. Men tyckte bara det lät sjukt skumt... Speciellt när du säger att du har mer utstick bak än fram.... Så tänke bara om du hade någon förklaring :)

Lite bilder från i söndags :)

Bifogat

• 8.jpg
    8.jpg
    203 KB · Visningar: 39
  • 9.jpg
    9.jpg
    77.3 KB · Visningar: 34
  • 4.jpg
    4.jpg
    226.7 KB · Visningar: 38
  • 5.jpg
    5.jpg
    228.5 KB · Visningar: 38
  • 6.jpg
    6.jpg
    217.5 KB · Visningar: 34
Fan, jag måste ha en sån där "frostmoped" nästa vinter !!

Menar du att vi ska slå ihjäl oss året runt nu? :D

Nejdå, man har ju fluffiga jackor på sig så man landar mjukt :rolleyes:
Nej, men det är ju så förbaskat kul att åka is och så får man ju dubbla hojsäsonger.
Men, vad ska man skaffa för hoj, jag vill ha tvåtakt, 250:ish?

Nej, men det är ju så förbaskat kul att åka is och så får man ju dubbla hojsäsonger.

Köp en kx 500 med trimcylle mm..skulle passa dig bra :D

prova ktm 300 exc, då får du lite mer bottendrag också, lite mer kontrollerad karaktär på motorn men bra mkt kraft ändå! köpte sån igår! :tummenupp

prova ktm 300 exc, då får du lite mer bottendrag också, lite mer kontrollerad karaktär på motorn men bra mkt kraft ändå! köpte sån igår! :tummenupp

Ska kolla på en sån, en kompis tyckte också att jag skulle välja KTM, billiga delar och bra kvalle tydligen.
Gatreggad antar jag?
Vad kostar en ny?

Last edited:
Ska kolla på en sån, en kompis tyckte också att jag skulle välja KTM, billiga delar och bra kvalle tydligen.

jo precis, så är det! och kommer man som jag från 4-takten och ska köra tvåtakt samt fortfarande vill ha lite botten så passar 300:an, de senare modellerna har t.o.m. elstart.

jo precis, så är det! och kommer man som jag från 4-takten och ska köra tvåtakt samt fortfarande vill ha lite botten så passar 300:an, de senare modellerna har t.o.m. elstart.

Aha, om jag köper en ny kan jag alltså inte välja bort elstart?

Köp en kx 500 med trimcylle mm..skulle passa dig bra :D

Du, jag provade en CR500 en gång uppe i Värmland, det sa bara "hejdå motorcykeln" :huvet

Last edited:
Aha, om jag köper en ny kan jag alltså inte välja bort elstart?

det går att montera bort den ganska lätt och så byter man en liten sidokåpa bara. den jag köpte igår hade sin bortmonterad. inte alla som vill ha det och jag har hört att den kan krångla. viktmässigt är den väldigt lätt dock så fungerar den kan det vara rätt skönt att ha den. köper du en ny får du dessutom 6 växlar. tidigare modeller har bara 5. kolla även in sixdays-modellen!

det går att montera bort den ganska lätt och så byter man en liten sidokåpa bara. den jag köpte igår hade sin bortmonterad. inte alla som vill ha det och jag har hört att den kan krångla. viktmässigt är den väldigt lätt dock så fungerar den kan det vara rätt skönt att ha den. köper du en ny får du dessutom 6 växlar. tidigare modeller har bara 5. kolla även in sixdays-modellen!

Ok,ska kika, tack.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...