Lite hojstuntbilder från min tidigare "karriär"...

Tackar, tackar! :tummenupp

Benet blev jag av med i bencancer när jag var 13. Började alltså åka hoj utan ben och enligt uppgift var jag först i Sverige med det. Finns fler enbenta hojåkare men dessa hade hojkort sen innan... Mycket tjat och övertalning på myndigheterna, innan jag fick möjlighet att köra upp.

För "Det går ju inte att köra motorcykel med ett ben!". Det ser ni ju tydligt på bilderna... :D

Bilder säger bara så mycket. En gammal filmsnutt på mig och min KTM som jag strax efter satte i ett avbärarräcke. Dagen innan Niklas Carle från Bike skulle ha kommit och gjort reportage...

http://boive-racing.com/media/video/ktm.wmv 21MB

/R

Om du läser hans inlägg så ser du att han tydligt skriver att han la hojåkandet på hyllan efter kraschen.

ursäkta mej då. han kör ju fyrhjuling så...

nu ska jag inte vara oartig men alla kan väl missa en mening i en tråd mä en del svar?

Satte min SuperMotard i ett avbärarräcke i 70 blås och bröt tre kotor, komprimering av ryggraden (är numera 5cm kortare), krossade bäckenet med mera... Det var liiite FÖR nära så jag la hoj-handskarna på hyllan efter det. Detta räcke är det med tillhörande röntgenbilder:

/R

WOW! Grymma bilder! Mäkta imponerande..

Måste bara fråga lite granna om dina ryggskador.. Hur länge sen var det? Vart är det stelopererat ifrån, TH-x? Pajade själv bland annat tre kotor 05 vilket ledde till en steloperation från C6-TH6.

WOW! Grymma bilder! Mäkta imponerande..

Måste bara fråga lite granna om dina ryggskador.. Hur länge sen var det? Vart är det stelopererat ifrån, TH-x? Pajade själv bland annat tre kotor 05 vilket ledde till en steloperation från C6-TH6.

Tack! :)

Vurpade 2003. De stelopererade fem kotor, kommer inte ihåg vilka det var dessvärre. Men det är ganska mitt på ryggen då räcket prickade precis där...

Hade grymma problem efter operationen med muskelknutar. Fick springa till napprapaten minst en gång i veckan och varje gång hade jag 50+ knutar som man vart kallsvettig bara man kom åt. De ska hon trycka bort med sina ståltummar....

Kommer inte ihåg hur lång tid det tog, denna period är lite dimmig, men det var ett antal månader innan de plockade bort stagen igen. Då visade det sig att alla skruvar inte satt som de skulle och att det var inflammerat runt samtliga skruvar...

Efter att de tog bort stagen fick jag aldrig några fler knutar. Titanbitarna har jag såklart kvar i en påse... :D

Vad råkade du ut för?

/R

ja jäklarn raid riktigt kul o få reda på hur allt har gått till, visste att du satte motarden i räcket sen innan , men de där med benet från när du var liten fy fasen asså vilken otur... Men de verkar ju som du hade det så bra som de gick att ha utifrån dom förutsättningarna:)
du fortsäter o tävla med 4-hjuling nu i år med eller?
hade gött//PB

ja jäklarn raid riktigt kul o få reda på hur allt har gått till, visste att du satte motarden i räcket sen innan , men de där med benet från när du var liten fy fasen asså vilken otur... Men de verkar ju som du hade det så bra som de gick att ha utifrån dom förutsättningarna:)
du fortsäter o tävla med 4-hjuling nu i år med eller?
hade gött//PB

Man har haft sin tur på sjukan om jag säger så... Inget jag rekommenderar. :rolleyes:

Det gäller att se lösningar och inte hinder. Gör det mesta, även om jag inte är road av att åka skridskor... ;)

Det är målet: Ja. Har en hel del kittprylar som ligger till hustruns GasGas. Blir lite koolt att komma med en gatreggad maskin och (förhoppningsvis) hävda sig mot racehojjarna... :D

/R

Man har haft sin tur på sjukan om jag säger så... Inget jag rekommenderar. :rolleyes:

Det gäller att se lösningar och inte hinder. Gör det mesta, även om jag inte är road av att åka skridskor... ;)

Det är målet: Ja. Har en hel del kittprylar som ligger till hustruns GasGas. Blir lite koolt att komma med en gatreggad maskin och (förhoppningsvis) hävda sig mot racehojjarna... :D

/R

Jo precis förstår att de är så du har tänkt och det som har motiverat dej...

Och till ditt mål , klart du ska försöka genomföra det skulle vara riktigt grymt o komma o titta om du skulle köra några race :)
hur som hellst lycka till med allt i framtiden:yoparty
//PB

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma