alisheik
R1 Killen!
En kompis till mig har köpt en yamaha R6 -00. Den är importerad och ser ut att vara i mycket bra skick. Men säljaren har bara gett honom ett handskrivet kvitto och stämpel ifrån deras företag, cykeln har dessutom ingen registreringskylt/nummer.
Jag hade lite frågor och hoppas att någon kan förklara hur det funkar när en hoj är importerad.
För det första hur kollar man att hojjen inte är stulen eller liknande då det inte finns något regskylt, chassinummret eller?
Hur skaffar man ett regskylt, är det i samband med besiktingnen och påställningen? Vad kostar det i så fall?
Dessutom fanns ingen servicebok eller liknande är det vanligt att det saknas?
När man säljer eller köper en bil så använder man sig av ett ägarbytepapper som båda parter skriver på, men något liknande har han inte skrivit på, står hojjen ens på hans namn?
Jag är mycket tacksam för svar på dessa frågor eller andra tankar kring detta.
PS. Han fick betala ca:45000 för den.
Jag hade lite frågor och hoppas att någon kan förklara hur det funkar när en hoj är importerad.
För det första hur kollar man att hojjen inte är stulen eller liknande då det inte finns något regskylt, chassinummret eller?
Hur skaffar man ett regskylt, är det i samband med besiktingnen och påställningen? Vad kostar det i så fall?
Dessutom fanns ingen servicebok eller liknande är det vanligt att det saknas?
När man säljer eller köper en bil så använder man sig av ett ägarbytepapper som båda parter skriver på, men något liknande har han inte skrivit på, står hojjen ens på hans namn?
Jag är mycket tacksam för svar på dessa frågor eller andra tankar kring detta.
PS. Han fick betala ca:45000 för den.