Lite hjälp tack !!????

• Thread starter Thread starter LalleBalle
  • Start date Start date

LalleBalle

Guest
Det började som en vanlig dag och slutade med att man bet i gräset. Jag var på väg hem efter någon timmes körning. Skulle precis svänga ner på motorvägen. Då jag kört igenom halva motorvägspåfarten så händer det. Fram däcket släpper och vipps så gled man av vägen. :död
Hojen blev ganska mycket repad, fotpinnen böjd och blinkersen blev trasig. Jag själv klarade mig utan några skador.

Men frågan är nu...
Vad ska jag göra med försäkringsbolaget? Ska jag göra en skadeanmälan nu eller? Måste jag lämna in den på verkstad direkt efter? Vill ju kunna köra säsongen ut.

Ps. Jag vet att jag är dålig på att stava så folk behöver inte påpeka det.

Tack på förhand

/Alex

LalleBalle skrev:
Det började som en vanlig dag och slutade med att man bet i gräset. Jag var på väg hem efter någon timmes körning. Skulle precis svänga ner på motorvägen. Då jag kört igenom halva motorvägspåfarten så händer det. Fram däcket släpper och vipps så gled man av vägen. :död
Hojen blev ganska mycket repad, fotpinnen böjd och blinkersen blev trasig. Jag själv klarade mig utan några skador.

Men frågan är nu...
Vad ska jag göra med försäkringsbolaget? Ska jag göra en skadeanmälan nu eller? Måste jag lämna in den på verkstad direkt efter? Vill ju kunna köra säsongen ut.

Tack på förhand

/Alex
du kan anmäla d nu om du vill och säga till att du vill att dom fixar d i höst..
men mitt tips skulle vara att inte säga nått alls nu..
vänta me d.. kanske d händer fler gånger under sesongen....

Jag rekomenderar inte till att försöka lura bolaget med multibla skador, komer de på det så kan du få problem.

Du vet ju vad din självrisk är, bedöm vad skadorna kostar och lämna in om du tror det är värt det.

eller så anmäler du det till F-B:et å kommer överens om en snabb besiktning å så bestämmer ni att du köper in grejerna själv så blir det lägre kostnad.. Folksam var väldigt snabba på att nappa på mitt alternativ när ja vart på körd av en postbil...

LalleBalle skrev:

Men frågan är nu...

Tack på förhand

/Alex

Tycker inte att du stavar värre än någon annan på detta forum.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!