Lite hjälp med import från Canada????

alisheik

R1 Killen!
Gick med
24 Dec 2005
Hoj
yamaha R1 -99
Hej! en kompis till mig bor i Canada och jag funderar på att be honom köpa en Slip on och en undertail och sedan skicka dem till mig ....Vet någon hur det går till eller kostar att frakta varorna till Sverige samt hur stor tullavgiften är???

Eller om det är andra eventuella hinder/problem som jag bör se upp med......

Kompisen hade med sig mc-tidningar från canada och det är mycket billigare än i Sverige...Någon som har erfarenhet av denna typ av köp?

Tacksam för alla tips :confused:

Man ser till att det angivna värdet är litet (typ $20). Har man tur slinker det igenom. Har man otur betalar man tull (typ 4%) på varuvärde+frakt och därefter moms på tull+varuvärde+frakt, och slutligen en avgift till posten för att de har gjort tullens jobb, dvs att deklarera/förtulla paketet.

Tror att det funkar med USPS även i Canada. Mycket billigare än att skicka åt andra hållet.

/Stefan M

Last edited:
alisheik skrev:
2115418 Hej! en kompis till mig bor i Canada och jag funderar på att be honom köpa en Slip on och en undertail och sedan skicka dem till mig ....Vet någon hur det går till eller kostar att frakta varorna till Sverige samt hur stor tullavgiften är???

Eller om det är andra eventuella hinder/problem som jag bör se upp med......

Kompisen hade med sig mc-tidningar från canada och det är mycket billigare än i Sverige...Någon som har erfarenhet av denna typ av köp?

Tacksam för alla tips :confused:

Du lär ju säga till din polare att han kryssar i "gift" på paketet så att du slipper pröjsa moms.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back