Lite hjälmkamerafilm från idag. Söderåsen!!

Konstruktiv Kritik, Grabbar!!!!! :)
Jo, jag vart mest förbannad på nyregistrerade puckot nils954rr som klanka ner och klaga bara. Trist men jag ber om ursäkt för det.

Till filmen annars så är det alltid kul att se, dock var det kanske lite träligt att det inte var så mkt mer som ett bakhjulslyft eller liknande. Dock är inte jag så krävande och tycker det mesta är roligt att se på =)

Kul att se en liten hojtur som påminnelse inför nästa säsong :tummenupp Vad har du använt för kamera till filmen? Ljudet är under all kritik och påminner om en ATC2K kamera men bildkvaliten är riktigt bra. Är det en ATC2K hjälmkamera eller något annat?

Kul att du är ny och bara kommenterar bakhjulsåka. Ta och kamma dig. Bra intryck du gör. :tummenupp

Chukka, du får fan inte lägga upp fler filmer om du inte kör på bakhjulet, nån stackars jävel kan ju få för sig att titta och tro att man måste köra på bakhjulet när man spelar in film! :4skrika

Kul att se Stenestadvägen igen, kör gärna andra hållet nästa gång... :)

andra hållet som i samma väg fast tillbka.. eller höger i stenestad.... gillar inte höger.. farlig väg med grus på luriga ställen.

Kul att se en liten hojtur som påminnelse inför nästa säsong :tummenupp Vad har du använt för kamera till filmen? Ljudet är under all kritik och påminner om en ATC2K kamera men bildkvaliten är riktigt bra. Är det en ATC2K hjälmkamera eller något annat?

hehe.. ljudet kan jag tyvär inte göra mycket åt. förutom att maskera det med musik. Tror min mic pajat pga det höga ljudet :gnissla

Last edited:
det va ju F*n vad folk kan gnälla då... jag gillade filmen.. och till alla gnällspikar:pannkyss som vaknat med ett acrapovic helsystem i röven så kan jag säga att Chuka piskar nog er alla på bakhjulsåkning:arsele

He he .. PM:a nästa gång innan du ger dig iväg så ska vi ladda kaffepannan ...

ska jag göra.. men blir nog inget föräns till våren... min motor se ut såhär numera :D

passar även på att lägga in en film för alla som inte bryr sej ett smack om kurviga vägar med vacker omgivning... garanterat raksträckor o wheelies helt fritt från svängar :tummenupp :rolleyes:

http://sporthoj.years2.com/Motard/tradig wheelie film.wmv

EDIT: är sämre kvalisort på det klippet. men ska man bara kolla på ett styre som svävar framför en så räcker det tycker jag. går fortare o ladda ner oxå

Bifogat

• IMG_0026liden.JPG
    IMG_0026liden.JPG
    110.6 KB · Visningar: 56
Last edited:
Med risk att vara tjatig, är den en ATC2K kamera eller ej?

nope.. tror jag inte.. är en mic som följer med när ,man köper hjälmkamera. ingen höjhdare precis

det va ju F*n vad folk kan gnälla då... jag gillade filmen.. och till alla gnällspikar:pannkyss som vaknat med ett acrapovic helsystem i röven så kan jag säga att Chuka piskar nog er alla på bakhjulsåkning:arsele

oo.. försiktigt med vad du säger för fan :tungan

Höger i Stenestad givetvis. Jag älskar den vägen även om den är lite sämre. :)

jo den e nice.. har dock varit påväg av där nån gång pga grus...

Last edited:
vadå man måste ju hålla på sin idol... :rolleyes: nja det är kanske bara jag som suger :huvet men det är töntigt att gnälla... upp till bevis istället små flickor.:tuttar

ja, det är det..

Väntar på att nils954rr ska lägga upp en film där han tar sej över åsen på bakhjulet... o samtidigt hoppar med jämna mellanrum. DÅ e der :Bugar

Ja det är en fröjd att se. Varje gång!

@Chukka, nu har jag laddat ner filmen till min HD, den ska jag ta fram när snön ligger halvmeterdjup och det blåser småjävlar. Perfekt sätt att drömma sig tillbaka till MCK Vilseturen i våras.

ska jag göra.. men blir nog inget föräns till våren... min motor se ut såhär numera :D

passar även på att lägga in en film för alla som inte bryr sej ett smack om kurviga vägar med vacker omgivning... garanterat raksträckor o wheelies helt fritt från svängar :tummenupp :rolleyes:

http://sporthoj.years2.com/Motard/tradig wheelie film.wmv

EDIT: är sämre kvalisort på det klippet. men ska man bara kolla på ett styre som svävar framför en så räcker det tycker jag. går fortare o ladda ner oxå

:tummenupp Niiiiiice

Film 1:
Lite för lugn film för att hålla en underhållande nivå i min åsikt. Fast är ungefär sådär brukar jag köra så jag vet att det såg tråkigare och segare ut än det var, helt säkert! =)
Bra kvalité på bild och ljudet tycker jag var godkänt med tanke på hur det kunde ha låtit med vindbruset.

+Körde lugnt
+Bra kvalle
+Trevlig stämning

-Körde lugnt
-Inge bus

Betyg: 3/5

Hoppas du lägger upp fler filmer!

Film 1:
Lite för lugn film för att hålla en underhållande nivå i min åsikt. Fast är ungefär sådär brukar jag köra så jag vet att det såg tråkigare och segare ut än det var, helt säkert! =)
Bra kvalité på bild och ljudet tycker jag var godkänt med tanke på hur det kunde ha låtit med vindbruset.

+Körde lugnt
+Bra kvalle
+Trevlig stämning

-Körde lugnt
-Inge bus

Betyg: 3/5

Hoppas du lägger upp fler filmer!

haha.. seriös resension.. ni som filmat med hjälmkamera vet kanske att det ser ut o gå långsammare än vad det verkligen gör... samt att vägen ser rakare ut på nått vis. menmen.. var inte tänkt som nån ghostrider film precis.. oj.. blir man banad nu när man skrev det:gnissla

Du blir bannad på direkten :D

Fint med filmer, körde den vägen själv för en månad sen ungefär :)

haha.. seriös resension.. ni som filmat med hjälmkamera vet kanske att det ser ut o gå långsammare än vad det verkligen gör... samt att vägen ser rakare ut på nått vis. menmen.. var inte tänkt som nån ghostrider film precis.. oj.. blir man banad nu när man skrev det:gnissla

Testa att fästa kameran nere vid framnavet. Jäkligt cool kameravinkel.

Haha ja, jo, gillar att skriva recensioner, även fast denna var NÅGOT kort hehe.
Har lyckats komma med i flera olika tidningar med recensioner, lite av en hobby faktiskt =P

hur mycket jag var uppe i?? vilkjen fråga :) skulle gissa på 150 nånting.. e väll ungefär det hojen gör inna den exploderar.. o jo det blev ån meter bakhjul oxå... bara det att det inte lyfte så högt över krönet..

köpte på sportkamera.se

oki..tackar för tipset...

kan man skriva om man vill uttrycka sig, och få fram sina åsikter utan att behöva vresa till och/eller använda en massa coola uttryck.
Och att sedan få respekt och bli omtyckt/uppskattad på kuppen, är väl inget att förakta? :)

nej det stämemr du säger..jag föröker bara snäll när jag kommentar och jag försöker inte säga dumma sker heller när jag kommentar andra

Last edited:
Nyheter
Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Back